امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۰۳ - Saturday 27th April 24

فال حافظ کلبه نیمه اول اسفند 97 - کلبه سرگرمی و کولاک

فروردين

از نامه سياه نترسم كه روز حشر

با فيض لطف او صد ازين نامه طي كنم

توقع نداشته باش هر مسيري كه در زندگي انتخاب كردي، بدون مشكل پيش برود. هميشه ضريب خطا را در نظر بگير و منتظر اتفاقات پيش بيني نشده باش. اين روند در كنار توكل كردن و البته افزايش انگيزه و تلاش، شما را از تسليم شدن در برابر سختي‌ها و نا‌اميدي دور نگه مي‌دارد. بهتر است نگاهي به گذشته نه چندان دورت بيندازي و اشتباهات خودت را درست كني.

 

فال حافظ

ارديبهشت

تا بو كه دست كمر او توان زدن

در خون دل نشسته چو ياقوت احمريم

اطراف خودت را با خاطرات خوب و دلنشين پر كن. هر موفقيتي را در زندگي، هر چند اندك، جشن بگير. بايد به حاصل زحمات خودت احترام بگذاري تا احساس و ميل به پيروزي در شما مستدام باشد. موفقيتي دور از انتظار كسب مي‌كني و كساني كه شما را به ديده تحقير مي‌نگريستند، شرمنده‌ات مي‌شوند. به نياز‌هاي جسماني و سلامتي خودت بيشتر توجه كن.

 

خرداد

كس نديده است زمشك ختن و نافه چين

آن چه من هر سحر از باد صبا مي‌بينم

شكستي را در زندگي تجربه كردي و تجربه تلخي را پشت سر گذاشي. اشتباه خودت باعث اين اتفاق شده. يادت باشد كه اشتباه يكي از اتفاقات غير قابل جلوگيري است، نه غير قابل جبران. شكست يعني سنگي كه بايد آن را از سر راهت برداري، نه اين كه روي آن بنشيني و زانوي غم بغل بگيري. از كساني نباش كه با حسرت به داشته‌هاي ديگران نظر مي‌كنند، تلاش خودت را بيشتر كن.

 

تير

ما بدين در نه پي حشمت و جاه آمده‌ايم

از بد حادثه اينجا به پناه آمده ايم

در زندگي سعي مي‌كني خودت را با اعتماد به نفس نشان دهي، اما در واقع سرشار از استرس هستي. بهتر است اطرافيان از شما انتقاد نكنند، زيرا واكنش بسيار بدي به انتقاد اطرافيان نشان مي‌دهي. اين روز‌ها هم به دليل مشكلات مالي، اعصاب آرامي نداري و درگيري‌ات با اطرافيان كم نيست. به خودت بيا و براي گذر از اين مرحله بحران از اطرافيان كمك بگير، نه اين كه با آن‌ها بجنگي.

 

مرداد

گفتي كه حافظ اين همه رنگ و خيال چيست؟

نقش غلط مبين كه همان لوح ساده‌ايم

قانون‌ها و استاندارد‌هاي بسياري در ذهن داري كه حاضر نمي‌شوي از آن‌ها صرف نظر كني. اين موضوع از شما آدم سختي ساخته كه گاهي زندگي را هم براي خودت و اطرافيان سخت مي‌گيري. گذشت خودت را بيشتر كن و در مواقع بروز اختلاف، كمي هم حق را به طرف مقابل بده تا خودت آرام‌تر شوي. در محيط فعاليتت هم مواظب باش بيهوده همكاران و اطرافيان را از خودت نرنجاني.

 

شهريور

حافظ مدار اميد فرج از مدار چرخ

دارد هزار عيب و ندارد تفضلي

در اين دوره و زمانه نبايد آن قدر بي‌آلايش و خوش بين باشي كه مورد سوء استفاده آدم‌هاي دوروبرت قرار بگيري. گاهي اوقات به دليل مشكلات مالي مي‌خواهي قدم به هر راهي بگذاري تا شايد آينده‌ات را روشن‌تر ببيني. مراقب باش تا به هر راهي كشيده نشوي و به جاي آرامش، خودت را به بن‌بست نرساني. با دور انديشي تصميم بگير و به عواقب و عوارض آن هم فكر كن.

 

مهر

مرا گر تو بگذاري‌اي نفس طامع

بسي پادشاهي كنم در گدايي

معمولا به نشانه‌ها و جزئيات توجه زيادي نشان مي‌دهي و دقت و صبوري‌ات هم زياد است. بهتر است اين دقت را براي زندگي خودت خرج كني تا خداي نكرده از سوي اطرافيانت متهم به فضولي نشوي. دقت در زندگي اطرافيان حتي اگر به نيت كمك كردن هم باشد، باعث سوءتفاهم‌هايي مي‌شود. گرفتاري‌هاي جزئي زندگي خودت را بي‌اهميت ندان و در پي بر طرف كردن آن‌ها باش.

 

 آبان

بر بساط نكته دانان فخر فروشي شرط نيست

يا سخن دانسته گوي ‌اي مرد عاقل يا خموش

آدم شكاكي هستي كه خيلي راحت به آدم‌ها و موقعيت‌ها اعتماد نمي‌كني. با آن كه آدمي منطقي هستي، اما شكاك بودن هميشگي‌ات مي‌تواند براي اطرافيان آزار دهنده باشد. آرزوهاي زيادي داري، ولي امكان رسيدن به بعضي از آن‌ها برايت محال است. براي اين كه كمتر صدمه بخوري، سطح توقع خودت را پايين بياور و به دنبال چيز‌هايي باش كه امكان دسترسي به آن‌ها را داشته باشي.

 

آذر

جهانيان همه گر منع من كنند از عشق

من آن كنم كه خداوندگار فرمايد

گاهي در دنياي واقعي زندگي نمي‌كني و زندگي را آن طور مي‌بيني كه دلت مي‌خواهد. زود اعتماد كردنت گاهي از شما يك ساده لوح مي‌سازد و بعضي از اطرافيان فكر مي‌كنند مي‌توانند سر شما كلاه بگذارند، البته اين فكر آن‌ها اشتباه است و هميشه به موقع به خودت مي‌آيي و راه را براي كلك زدن آنها مي‌بندي. در انتخابي كه پيش رو داري، واقعيت‌ها را ببين تا براي خودت دردسر درست نكني.

 

دي

صحن سراي ديده بشستم ولي چه سود

كاين گوشه نيست در خور خيل خيال تو

كاري را انجام دادي كه فكر مي‌كردي با آن آينده‌ات را روشن‌تر مي‌كني، ولي در ميانه راه به بن‌بست رسيدي. خودت را نباز و اين كار را نيمه كاره رها نكن. راه‌هاي ديگري را براي رسيدن به اين هدف دنبال كن. اين روز‌ها با گله و شكايت‌هايي از سوي اطرافيان مواجه شدي. بهتر است در رفتارت تغييراتي بدهي. دريافت يك هديه باعث خوشحالي‌ات مي‌شود.

 

بهمن

اوقات خوش آن بود كه با دوست به سر رفت

باقي همه بي‌حالي و بي‌خبري بود

در زندگي قابليت‌هاي زيادي داري، اما دوست نداري مطرح باشي و ترجيح مي‌دهي وقتي در جمع قرار مي‌گيري، مورد توجه واقع نشوي و در حاشيه نظاره‌گر باشي. ميان شما و شخصي كه به او علاقه‌مند هستي، فاصله‌اي افتاده و از كسي هم كاري بر نمي‌آيد. اين مشكل را خودت بايد حل كني. حرف‌هايت را بدون واسطه، خودت به او بگو تا از سوء تفاهم بيرون بيايد. هرچه زودتر اين موضوع برطرف شود، به نفع خودت است.

 

اسفند

اي حافظ ار مراد ميسر شدي مدام

جمشيد نيز دور نماندي زتخت خويش

‌آيا مشكلات زندگي خودت كافي نيست كه به دنبال حل و فصل اختلافات ديگراني؟ به اطرافيانت كمك كن، ولي نه در حدي كه از طرف آنان حمل بر دخالت شود و از خودت هم انرژي زيادي بگيري. موقعيت‌هاي مناسب و گوناگوني تو را احاطه كرده و روياهايت به حقيقت نزديك شده‌اند سعي كن با افرادي مشورت كني كه به صداقتشان اطمينان داري.

تاریخ انتشار : 19 فوریه 19 دیدگاه : بدون دیدگاه