امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۰۳ - Thursday 28th March 24

گفتگوی اختصاصی کلبه سرگرمی با شهاب شادابی : بازیگری «سرنوشت» من بود ! - کلبه سرگرمی و کولاک

فقط در ایران می توانید فوتبالیست باشید و بعد بازیگر شوید!

شهاب شادابی، متولد هزار و سیصد و شصت و سه، در تهران، بازیگر و مدل، فارغ التحصیل کارشناسی حرفه ای مدیریت دیپلماسی است و سه مدرک از پروسافت در زمینه طراحی صفحات وب دارد. در کارنامه هنری او می توان سریال های «نفس»، «کیمیا»، «زاویه هفتم»، «فاخته» و همچنین فیلم های «لینا»، «دعوتنامه» و «فرشتگان قصاب» را مشاهده کرد. با شهاب شادابی که این شب ها سریال پر مخاطب «بوی باران» با بازی او از آنتن شبکه یک در حال پخش است، گفتگویی گرم داشته ایم که با هم می خوانیم.

گفتگو: عباسعلی اسکتی

*بوی باران چه حرفی برای گفتن دارد؟

این سریال یکسری از روابط بیان آدم ها بر اساس موقعیت هایشان را می گوید  و همچنین مبارزه با مواد مخدر و تاثیرش در خانواده را مطرح می کند.

 

*چه ویژه گی هایی در یک نقش باعث می شود آن را بازی کنید؟

کلا نقش هایی که درونمایه و محتوای درستی داشته باشند را دوست دارم و هر چقدر هم نقش ها از من دورتر باشند، بیشتر به آنها علاقه دارم.

 

*چه شد بازی در این مجموعه را پذیرفتید؟

مطمئن بودم این مجموعه به خاطر آقای عباس نعمتی، آقای محمدرضا تخت کشیان و آقای محمود معظمی ساختار خوبی پیدا خواهد کرد که همین طور هم شد. از همان دقیقه اول می دانستم که می توانم در این کار باشم و وقتی فیلمنامه را خواندم، بیشتر مشتاق شدم.

 

*چرا از این همه فعالیت هنری «بازیگری» را انتخاب کرده اید؟

به هر جهت سلیقه است و سرنوشت. من پانزده سال پیش فعالیت هنری ام را شروع کردم. پانزده سال پیش تئاتر را پیش آقای سمندریان شروع کردم و همان روز اول هم می دانستم که کلا آدمی هستم که اگر هدفی را برای خودم مشخص کنم، باید تا آخر ادامه بدهم. کم و بیش توانستم به آن اهدافی که می خواهم برسم، ولی فعلا جا زیاد دارد.

 

*رسیدن به دنیای تصویر و دیده شدن چه المان هایی می خواهد؟

جواب این سوال به نظر من برمی گردد به داخل ایران و خارج از ایران. در منطق سینما، داشتن یک ظاهر خوب، داشتن تکنیک خوب، داشتن بیان خوب، داشتن حس خوب خیلی کمک می کند به شما که در این حرفه دیده شوید، اما در ایران این ویژگی ها را هم که نداشته باشید، فکر می کنم با داشتن رابطه می توانید به دنیای تصویر وارد شوید، می توانید فوتبالیست و ورزشکار باشید و بعد از طی کردن زندگی تان، اگر دوست داشته باشید بیایید و بازیگر شوید!

 

*خوش چهره بودن چقدر در پیشنهاد نقش تاثیر دارد؟

خوش چهره بودن به شرط اینکه شما روابط خوبی داشته باشید، می تواند برای شما یک المان خوب باشد، اما به خودی خود خیلی موثر نیست و فکر نمی کنم حداقل در روند سینمای الان ما کار خاصی بکند.

*شما جزو بازیگران خوش چهره هستید؟

اینکه من خوش چهره هستم یا نه را بگذاریم مردم قضاوت کنند. من فکر می کنم قیافه کاملا مردانه معمولی دارم، بگذاریم مردم قضاوت کنند.

 

*در دنیای مدلینگ هم فعالیت داشته اید.

بله، قبلا مدل بودم، ولی به هر جهت مدل سن دارد و مدلینگ سن دارد و بعد از مدتی دیگر کار نمی کنم. الان صاحب یک برند هستم در انگلستان که این برند یک صنعت است، صنعت مدلینگ است که به مشروح آن قبلا در جراید بارها و بارها پرداخته اند.

 

*دوست دارید در کنار کدام هنرپیشه ها بازی کنید؟

شاید در کنار بعضی از بازیگرها دوست نداشته باشم بازی کنم، ولی در کنار اکثرشان دوست دارم بازی کنم و خب علاقه شدیدی به نوید محمدزاده دارم که دوست من است.

 

*و با کدام کارگردان ها کار کنید؟

آقای محمود معظمی، آقای حمید نعمت ا…، آقای کیانوش عیاری و آقای بهرام توکلی کسانی هستند که من بسیاربسیار علاقه دارم برای آنها بازی کنم، همین طور آقای جلیل سامان.

 

*موسیقی کجای زندگی شما قرار دارد؟

برای نواختن نه، ولی چون چند سالی هم آواز کار می کنم، به هر جهت گوشه ای از خلوت من را پر می کند و برای تسکین نفس و برگشتن و ریکاوری خودم خیلی برای من موثر است. خیلی به موسیقی علاقه دارم، اما نه برای خواننده شدن، به هیچ وجه، چون اصلا از این حرفه خوشم نمی آید.

 

*خواننده محبوب هم دارید؟

آقای مازیار فلاحی را گوش می دهم، ولی این چند وقت بیشتر خلوت من با صدای یاس پر شده است.

 

*علاقه مندی ها و تفریحات شما؟

ورزش قسمت اعظم آن است، سفر خیلی زیاد و به روستاها و جاهایی که شلوغ نیست و وقت گذراندن در کنار حیواناتی که خودم دارم. فعلا در این دو سال چون سر کار بوده ام تفریحی نداشته ام، ولی اگر مجالی باشد، هفته ای حداقل یک کتاب می خوانم، کتاب خواندن چون جزو زندگی من است، آن را تفریح حساب نکردم.

 

*نظر مخاطبانتان مخصوصا در دنیای مجازی چقدر برایتان اهمیت دارد؟

دنیای مجازی را به هیچ عنوان برای خودم ملاک قرار نمی دهم، چون انسان هایی را می شناسم که در فضای مجازی چند هویت دارند و وقتی این فضا این امکان را به شما می دهد که چند هویت و چند نظر مختلف داشته باشید، اصلا جای مناسب و درستی برای قضاوت کردن نیست. فضای مجازی را گهگاه و نه خیلی، فقط نگاه می کنم و فقط تاسف می خورم. البته که خیلی از مردم هم لطف می کنند و برای من کامنت های خوب می گذارند و این را دوستان به من می گویند، چون من فضای مجازی ام را خودم کنترل نمی کنم. در کل فضای مجازی خیلی برای من معنا و مفهوم خاصی ندارد.

 

*غیر از هنرپیشگی چه فعالیت دیگری دارید؟

غیر از بازیگری به صورت خیلی کوچک در بازسازی منازل و مکان ها فعالیت دارم. گروهی دارم که کار می کنند و همچنین در کنار یکی از دوستانم اگر بشود، در این وضعیت بد اقتصادی گهگاه به کار ساخت و ساز مشغول هستم. مشاور اقتصادی برای خیلی از دوستانی هستم که می خواهند سرمایه شان را افزایش بدهند، البته نه در سینما، در هر حرفه ای غیر از سینما. تقریبا مشاور اقتصادی چهار پنج تا از سرمایه گذارهای ایران من هستم و با آنان کار می کنم.

 

*خط قرمزهای شما چیست؟

خط قرمز من خانواده ام و حریم شخصی ام است، چون سعی می کنم نه درباره خانواده کسی حرف بزنم و نه به کسی اجازه می دهم به خانواده ام و حریم شخصی ام نفوذ کند.

 

*چیزی که از خودتان انتظار داشتید امروز باشید، هستید؟

چیزی که از خودم انتظار داشتم این بود آدمی باشم که خیلی باحوصله باشد و عجول نباشد، قبلا خیلی عجول بودم و الان نیستم، قبلا حسود نبودم و سعی کردم حسود نباشم و نیستم، بخیل نباشم، دروغگو نباشم و اطرافیانم را دوست داشته باشم، این چیزی بود که همیشه دوست داشتم باشم. حس من این است که هر چه جلوتر می روم، این صفات باید بیشتر در من رشد کند و دارد رشد می کند.

 

*آرمان شهر شما در دنیای هنر چیست؟

آرمان من نه برای شهره شدن و شهرت، بلکه برای به دست آوردن جایگاهی است که بتوانم در آنجا حرف های خودم را بزنم. شهرت در این روزگار متاسفانه خیلی راحت به دست می آید، ولی جایگاه داشتن خیلی متفاوت است.

تاریخ انتشار : 06 جولای 19 دیدگاه : بدون دیدگاه