امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۰۳ - Friday 29th March 24

کلبه حافظ نیمه اول آبان 98 - کلبه سرگرمی و کولاک

فروردین

به صفای دل رندان صبوحی زدگان

بس در بسته به مفتاح دعا بگشایند

باور کن که اختلاف‌های عمیق شما با نزدیکانت ریشه در رعایت نکردن برخی مسائل پیش پا افتاده و به ظاهر بی‌اهمیت دارد. قدردانی آسان‌ترین راه برای این است که به اطرافیان خود بفهمانی ارزش کارشان را می‌فهمی و به آن‌ها بها می‌دهی. برای مدت کوتاهی از یکی از نزدیکانت دور می‌شوی. این دوری می‌تواند محبت شما را به یکدیگر بیشتر کند و قدر با هم بودن‌تان را بیشتر بدانید.

اردیبهشت

کام خود آخر عمر از می و معشوق بگیر

حیف اوقات که یکسر به بطالت برود

دلخوشی‌هایت به زندگی و آینده بیشتر شده و نگرانی‌هایت کمتر. تغییراتی در زندگی‌ات داده‌ای که برای آن‌ها از خیلی خوشی‌ها و آسایش خودت گذشتی. مراقب باش رفتارت طوری نباشد که حس حسادت را در دیگران تحریک کند. درگیری میان دو نفر را به راحتی می‌توانی از بین ببری. این اختلافات نتیجه خبرچینی‌های شخصی مغرض است.

خرداد

در تنگنای حیرتم از نخوت رقیب

یارب مباد آن که گدا معتبر شود

در غیاب اطرافیانت از آن‌ها گله نکن و از این راه ثابت کن که در نبودشان هم به آن‌ها وفاداری. فراموش نکن که دیگران براساس گفته‌ها و رفتارهای شما در موردتان قضاوت می‌کنند. مسئولیت اشتباهاتی که مرتکب شدی و به بن‌بست رسیدی را به عهده بگیر. بهانه‌تراشی برای جبران اشتباهاتت جز به خودت به هیچ‌کس آسیب نمی‌رساند. در یک امتحان شرکت کرده و موفق می‌شوی.

تیر

از بن هر مژه‌ام آب روانست بیا

اگرت میل لب جوی و تماشا باشد

نداشتن توافق بر سر برخی مسائل زندگی بین شما و نزدیکانت فاصله انداخته است. گاهی اوقات برای فرار از واقعیت‌های موجود در زندگی قول‌هایی به اطرافیان می‌دهی و آن‌ها را انجام نمی‌دهی و همین موضوع باعث می‌شود شما را جدی نگیرند. فراموش نکن کاری ساده‌تر از حرف زدن و کاری دشوارتر از تبدیل حرف به عمل نیست.

مرداد

صبا کجاست که این جانِ خون گرفته چو گل

فدای نکهت گیسوی یار خواهم کرد

آیا برای عبور از بحران‌های مالی‌ات نقشه‌ای کشیده‌ای یا فقط با آن دست و پنجه نرم می‌کنی. تا کی می‌خواهی دیگران را مقصر بدانی؟ زمان آن رسیده که به فکر کاری نو برای کسب درآمد بیشتر باشی. هرکه هستی و هر امکاناتی داشته باشی، می‌توانی از همین حالا شروع کنی تا در آینده حسرت روزهای گذشته را نخوری.

شهریور

شب صحبت غنیمت دان که بعد از روزگار ما

بسی گردش کند گردون بسی لیل و نهار آرد

اگر اختلافی بین شما و یکی از نزدیکانت پیش آمده، به این موضوع توجه نکن که سهم شما از اتفاقی که افتاده چقدر بوده است. برای رفع سوءتفاهم‌ها پیش‌قدم باش. اگر دوست نداری بی‌احترامی ببینی، خیلی صادقانه به اطرافیانت گوشزد کن که از چه چیزی می‌رنجی و دوست داری چگونه با شما رفتار کنند. چراغ‌های زرد و قرمز رابطه‌ات را خودت تعیین کن تا بعداً جای گلایه نماند.

کلبه حافظ

مهر

توانگرا دل درویش خود به دست آور

که مخزن زر و گنج درم نخواهد ماند

زودرنجی بیش از حد نه تنها اطرافیانت را آزار می‌دهد، بلکه برای خودت هم آزاردهنده و نگران‌کننده شده است. مهم نیست چه کسی در مقابلت قرار گرفته، با یک حرف ساده یا انتقاد کوچک به شدت ناراحت و حتی عصبانی می‌شوی. گاهی لازم است برای حل مشکلات زندگی در کمال خونسردی و با دقتی وافر فقط شنونده باش و همان هنگام با استفاده از عقل و منطق راه درست را انتخاب کن.

آبان

دهقان سالخورده چه خوش گفت با پسر

کای نور چشم من، به جز کشته ندروی

با غرور بیجا میان خودت و اطرافیان فاصله نینداز چون به زودی به همفکری آن‌ها نیاز پیدا می‌کنی. در یک مجلس مهمانی شرکت می‌کنی و با فردی روبه‌رو می‌شوی که قبلاً بگومگوهایی با او داشته‌ای و بهترین فرصت برای فراموش کردن گذشته‌ها و آشتی کردن فرامی‌رسد. به واسطه جاه‌طلبی و بلندپروازی، بعضی اهداف کوچک زندگی را فراموش کرده‌ای که به شما آرامش می‌دهند.

آذر

چندان بمان که خرقه ارزق کند قبول

بخت جوانت از فلک پیر ژنده‌پوش

منتظر یک خبر خوش باش، البته به شرط آن که سعی کنی در دسترس دوستان خود باشی و به تلفن‌هایی که به شما زده می‌شود، خوب توجه کنی و تماسی را از دست ندهی. به تغذیه و استراحت خودت بی‌توجه نباش چون دوران پرکاری پیش روی داری. در نظر داشته باش که می‌توانی با تقسیم برخی از کارها و وظایف با اطرافیان، بار سنگینی را از روی شانه‌هایتان بردارید.

دی

از سر کوی تو هرکه به ملامت برود

نرود کارش و آخر به خجالت برود

برای برقراری ارتباط عاطفی با شخص مورد علاقه‌ات انرژی زیادی صرف می‌کنی. صرف این میزان انرژی به دلیل اختلاف نظرهایی است که میان شما و وی وجود دارد. احتمال این که مباحث جدی مالی نیز میان شما و طرف مقابل روی دهد، زیاد است. برای حل این اختلافات، یاری طلبیدن از دوستان و خویشاوندان نزدیک، اصلاً بد نیست و به نفع‌تان تمام می‌شود.

بهمن

جز قلب تیره هیچ نشد حاصل و هنوز

باطل در این خیال که اکسیر می‌کنند

اتفاقی در زندگی‌ات افتاده که شاید بتوانی از کنار آن بگذری و یا مجبور باشی که این کار را انجام دهی اما هرگز آن را فراموش نخواهی کرد و براساس آن در مورد اطرافیان قضاوت خواهی کرد. احساس می‌کنی مورد خیانت قرار گرفته‌ای و دوست داری در لاک تنهایی خودت فرو بروی. نگذار این موضوع روی رفتار شما با دیگران اثر منفی بگذارد.

اسفند

خسروا کوی فلک در خم چوگان تو باد

ساحت کون و مکان عرصه میدان تو باد

زمانی که کسی را دوست داری، خدمت به او یک لذت است و نه یک وظیفه. پس برای کسب لذت درپی برطرف کردن احتیاجات اطرافیانت باش و توقع بازگشت و یا جبران نداشته باش. اگر می‌خواهی به هدفی که انتخاب کرده‌ای، برسی، به چیزی غیر از آن فکر نکن و نسبت به آن چه دیگران می‌گویند کر و کور باش. روزهای خوبی پیش‌رو داری و از گرفتاری‌هایت کم خواهد شد.

 

تاریخ انتشار : 23 اکتبر 19 دیدگاه : بدون دیدگاه