امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳ - Monday 29th April 24

مهدی امینی خواه: «لورل» و «هاردی» را خیلی دوست دارم! - کلبه سرگرمی و کولاک

مهدی امینی‌خواه، متولد ده مرداد هزار و سیصد و پنجاه و سه، فارغ‌ التحصیل رشته بازیگری از دانشکده هنر و معماری تهران، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که در کارنامه هنری این آرتیست حدود صد سریال و فیلم سینمایی مشاهده می شود، با یکی از خوش چهره ترین هنرپیشه های از گذشته تا هنوز گفتگویی صمیمی داشته ایم که با هم می خوانیم.

سالها پیش نقش اول یکی از سریالهای پر مخاطب ماه رمضان بودید، سوال اول اینکه آیا این سریالها نسبت به آن سالها افت کرده اند؟

نقش اول یکی از سریال ها!؟ نه! من چهار یا پنج سال در سریال های ماه رمضان مثل مهمانی از بهشت، شهر باران و برای آخرین بار جزو نقش های اصلی و نقش اول بودم، در مورد اینکه آیا سریالها نسبت به آن سالها افت کرده است یا نه؟ باید این آمار را از شبکه بگیریم و ببینیم که آمار شبکه به چه صورت است! آیا آمار بیننده تلویزیون بالا یا پایین است؟ ولی همانطور که می بینیم مردم یک مقدار به سمت پلتفرم ها رو آورده اند و احتمالاً یک ذره بیننده تلویزیون کمتر شده است.

پس موافق هستید تلویزیون با ریزش مخاطب مواجه شده است؟

بله با ریزش مخاطب مواجه شده ایم که البته باز هم می گویم آمار اصلی را باید از طریق روابط عمومی صدا و سیما بگیریم که مثلا وقتی سریالی در همین ماه رمضان پخش می شود در ده سال پیش چقدر بیننده داشته است؟ پنج سال پیش چقدر بیننده داشته است و مثلاً پارسال چقدر بیننده داشته است؟ روابط عمومی باید اینها را اعلام کند که ببینیم تلویزیون با ریزش مخاطب مواجه شده است یا نه!؟

چه شد که مهدی امینی خواه از دنیای تصویر و آن شهرت فاصله گرفته است؟

من اصلا فاصله نگرفته ام! در این سالها مشغول بوده ام، انواع و اقسام سریال و فیلم سینمایی (مخصوصاً در پلتفرم‌ ها) در فیلم نت و فیلیمو و… بقیه پخش شده است، من فعال بوده ام و اصلاً فاصله نگرفته ام و همچنان هم فعال هستیم، پارسال چند سریال در فیلیمو و فیلم نت داشتم و سه چهار فیلم هم همین حالا در حال پخش دارم، مثل پاگچی، مثل صفدر و دردونه اش، امسال برای نوروز سریال ماه رمضانی رستگاری را داشتم که کار آقای ده نمکی بود و سریال سلحشوران را داشتم که کار آقای داریوش جهانگیری است، سریال یک و دو یک ماه پیش پخش شد و من مشغول بوده ام و از دنیا فاصله نگرفته ام.

و به زودی در رئالیتی شوی عالیجناب هم شما را خواهیم دید، درباره این مجموعه هم صحبت کنید.

بله من در این برنامه حضور پیدا می‌ کنم و این برنامه را دوست دارم، با دوستان و عزیزان پشت صحنه، دست‌ اندرکاران، مربیان و همکاران عزیز روزهای تمرین را می‌ گذرانیم که انشالله این برنامه ضبط شود و جز یکی از برنامه‌های خوب پلتفرم باشد، انشالله آماده پخش بشود و مردم ببینند و دوست داشته باشند.

اتفاقی که همیشه و همچنان منتظر آن بوده اید چه بوده است و دوست دارید در سال تازه چه اتفاق تازه ای برای شما بیفتد؟

به هر حال هر بازیگری دوست دارد که در فستیوالها، مراسم داخلی، بین المللی و جشنواره‌ ها به درجات خوب و بالایی برسد، من هم از این آرزو مستثنا نیستم و من هم مثل تمام بازیگرهای دیگر دوست دارم که در جشنواره‌های معتبر کشوری مثل جشنواره پلیس، جشنواره فجر، جشنواره کودک و نوجوان و انواع و اقسام جشنواره هایی که داریم به درجات خوب و بالایی برسم، مثلاً به جشنواره فجر می توانم اشاره کنم و به سیمرغ بلورین، اتفاقی که همیشه منتظر آن بوده ام و همچنین جشنواره‌ های بین‌المللی که ماشاالله فیلمهای ایرانی و دوستان و همکاران ایرانی در جشنواره‌های بین‌المللی حسابی مطرح هستند، من هم دوست دارم که به نوبه خودم و به عنوان یک بازیگر این کشور که سی سال سابقه فعالیت دارم و در این رشته تحصیلی درس خوانده ام بتوانم برای کشورم افتخار آفرین باشم، اتفاقی که همیشه منتظر آن هستم و خواهم بود.

از آنچه که امروز هستید راضی هستید؟

به هر حال در این سی سال در این همه اثر هنری فعالیت داشته ام، در سینما، تلویزیون و تئاتر، از اینکه دارم در این مسیر حرکت می کنم خدا را شکر می کنم، ولی خب انسان همیشه کمالگرا است و دوست دارد فردایش بهتر از امروزش باشد، هر روز که می‌ گذرد دوست دارم فردایی بهتر از امروز داشته باشم، پس قطعا هر روز که می گذرد دوست دارم موفق‌ تر باشم و به پله‌ های جلوتر و جلوتر برسم، به پیشرفتهای بهتر برسم و به موفقیتهای بیشتر دست پیدا بکنم.

شما جزو جنتلمن های سینمای ما هستید، بیشتر خوش لباس هستید یا خوش چهره؟

اول اینکه خیلی ممنونم از این لطف و نظر و محبت شما، دوما اینکه خودم که نمی‌ توانم نظر بدهم، این را باید دوستان و همکاران و یا مردم عزیز نظر بدهند که آیا مثلاً خوش لباس هستم یا خوش چهره، ولی می‌توانم به این نکته اشاره کنم که دوستان گریمور و گریمورهای عزیز از جمله آقای بابک شعاعی، آقای شهرام خلج و آقای محتشم و دوستان عزیزی که در این سالها با آنها همکاری داشته ام نظر به این نظر دارند که روی صورت من گریمهای متفاوتی می‌ نشیند، به خاطر همین من در این سالها توانسته ام انواع و اقسام نقش ها را بازی کنم، توانسته ام نقشهای مثبت، منفی، کمدی، اکشن، درام، تراژدی و… را بازی کنم، دوستان گریمور به من لطف دارند و می گویند گریم های متفاوتی روی صورت من می نشیند، در مورد خوش لباسی هم که یا باید مردم نظر بدهند یا دوستان طراح لباس که بگویند من آدم خوش لباسی هستم یا نیستم!؟

به کدام بازیگرهای خارجی علاقه دارید؟

سوال سختی است! چون از روزی که من نوجوان بودم علاقه شدیدی به تماشای سریال و تلویزیون و فیلم سینمایی داشتم، در دوره نوجوانی به این علاقه به اصطلاح فیلم بازی و به ما بچه های فیلم باز می گفتند، فیلم بازی درون من بوده و به هر حال در این سالها خیلی از هنرپیشه ها آمده اند و رفته اند، قدیمی و جدید و هزاران هزار هنرمند دیگر که اسم آوردن از آنها خیلی سخت است، شاید اگر بخواهم بگویم کدام بازیگر خارجی را دوست دارم از دنیای کمدی گری لوئیس و نرمن و لورل هاردی، از دنیای سینمای اکشن مثلا سیلوستر استالونه و بروس لی و از فیلم‌های رزمی هم جکی چان، از سینمای برتر آلپاچینو و رابرت دنیرو، اسامی خیلی زیاد است و من نمی دانم از کدام ها اسم ببرم! فیلم خارجی خیلی دوست دارم و سینمای خارجی را هم خیلی دوست دارم، نسبت به این سی سال عزیزان برای من خیلی محترم هستند.

اگر بخواهید مهدی امینی خواه را برای ما تعریف کنید چه می گویید؟

مهدی امینی خواه یک آدم سخت کوش، تلاشگر و هدفمند است که از دوران نوجوانی دنبال هدف خودش است، تصمیم و عهدی که خودش با خودش بسته و تا الان هم به لطف خدا، به لطف حضرت حق و دعای مادرم، پدرم توانستم تلاش کنم و زحمت بکشم و تا جایی که توانسته ام پیشرفت‌ هایی را به دست آورده ام، کاری، ورزشی، تحصیلی و اجتماعی، تلاش خودم را کرده ام و تا اینجا اگر به نقطه‌ هایی رسیده ام هنوز نقطه «ایست» من نیست و من باید به آن نقطه‌ ای که مدنظرم است برسم، منتظر باشید تا چند سال دیگر حتماً آن قله را فتح خواهم کرد و آنجاست که به آرامش می رسم، مهدی پسر تلاشگر، سخت کوش و هدفمند برای رسیدن به هدفهایش است.

در پایان یک پیام برای مخاطبان مجله کولاک؟

خسته نباشید می گویم به دست اندرکاران مجله کولاک، کولاک مجله‌ ای است که به قول معروف دوست داشتنی است و همانطور که در باجه های روزانه فروشی می بینیم جزو مجله هایی است که مردم به آن علاقه دارند، خیلی پر تیراژ و خیلی پرخواننده است، من هم خوشحالم که با این مجله گفتگو دارم و امیدوارم که به سمع و نظر خواننده‌های عزیز برسد، انشالله بتوانیم با این مجله فعالیت‌های بیشتری داشته باشیم و از این طریق بتوانیم کارهایی که انشالله در آینده در دست تولید یا در دست پخش داریم را به سمع و نظر خواننده‌های عزیز برسانیم، خسته نباشید می گویم به تمام دست‌ اندرکاران مجله کولاک، موفق و موئد باشید.

گفتگو: عباسعلی اسکتی
عکس: مهسا میرقدری

تاریخ انتشار : 02 آوریل 24 دیدگاه : بدون دیدگاه