امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۰۳ - Thursday 25th April 24

فال کلبه سرگرمی نیمه دوم تیر ماه 98 - کلبه سرگرمی و کولاک

فروردين

گر ازين منزل ويران به سوي خانه روم

دگر آن جا كه روم عاقل و فرزانه روم

خوشبختي را در خانه و در ميان اعضاي آن جستجو كن. بسياري از موقعيت‌هاي خوب زندگي را بر اثر عجله و نداشتن صبر از بين بردي و حالا افسوس مي‌خوري. كمي به خودت بيا و با پيش آمدن هر مشكلي فوراً مشتاق تغيير و تنوع نشو. اگر همت كني و قدم هايت را درست برداري و در انتخاب هايت اشتباه نكني، آينده در دستان تواناي شماست.

ارديبهشت

دهقان سالخورده چه خوش گفت با پسر

كاي نور چشم من، به جز كشته نَدرَوي

اگر آينده اي روشن مي‌خواهي، از حالا بايد تلاش كني و سنگ زير بناي آن را محكم نمايي. نگاه به افراد موفق دورو برت بينداز و ببين كداميك از آنها يكشبه به اين جايگاه رسيدند. نگراني هايي داري كه بي دليل هم نيستند، ولي اگر منطقي تر با موضوعات برخود كني، حل شدني هستند. توكت به خدا را بيشتر كن.

خرداد

چندان بمان كه خرقه ارزق كند قبول

بخت جوانت از فلك پير ژنده پوش

مدتي است از دوستان خودت فاصله گرفتي و تنهايي را بيشتر دوست داري. شايد براي مدتي كوتاه اين شرايط خوب باشد، ولي در طولاني مدت باعث تنهايي‌ات مي‌شود. اين فاصله را از بين ببر. خبر هايي خوب زودتر از آن كه فكرش را بكني به دستت مي‌رسند و روز‌هاي خوب نيز فرا خواهند رسيد. به يك مكان زيارتي برو و راز و نياز كن.

تير

ما چو داديم دل و ديده به طوفان بلا

گو بيا سيل غم و خانه ز بنياد ببر

در زندگي مرتكب اشتباهي شدي و تا مدت‌ها بايد براي رفع آن تلاش كني. در مرحله اول كساني كه تو را در اين اشتباه همراهي كردند، كنار بگذار براي گذر از اين بحران بايد صبور باشي. رابطه خودت را با خالق هستي بيشتر كن و به اطرافيانت احترام بگذار. آنها نگران تو هستند و حرف هايشان از سر دلسوزي است.

مرداد

نازنيني چو تو پاكيزه دل پاك نهاد

بهتر آن است كه با مردم بد بنشيني

از ميان دوستان فراواني كه دور خودت جمع كردي، يكي دو نفر را كه به صداقت آنها در دوستي اعتماد داري انتخاب كن و بيشتر از اين وقت خودت را به پاي دوستي‌هاي بي اعتبار نريز. از معامله‌هاي مشكوك، هر چقدر هم در آن پول باشد، خودداري كن. اين روز‌ها زير ذره بين اطرافيان قرار داري، پس مراقب اعمال و رفتارت باش.

شهريور

از سر كوي تو هر كه به ملامت برود

نرود كارش و آخر به خجالت برود

حقي از شما ضايع شده و براي اثبات اين موضوع تلاش مي‌كني. سعي كن اين موضوع را با پادرمياني بر طرف و جانب احترام را رعايت كني و نگذاري به درگيري كشيده شود. اگر در زندگي روي مسائل جزئي و پيش پا افتاده زياد تمركز كني، از مسائل اصلي زندگي دور مي‌افتي. تا با موضوع مهمي رو به رو نشدي، اجازه نده فكرت مشغول شود.

فال حافظ

مهر

دوشم نويد داد عنايت كه حافظ

بازآ كه من به عضو گناهت ضمان شدم

موفقيتي دور از انتظار كسب كردي و كساني كه روزي به شما ديده تحقير نگاه مي‌كردند، حالا شرمنده شدند و قصد تلافي دارند. تلاشت را بيشتر كن تا از ديگران عقب نماني. در زندگي از تغييرات نترس و خودت را با آنها هماهنگ كن. موضوعي مدت‌ها فكرت را مشغول كرده است به زودي با شنيدن خبرهايي، اين مسئله برايت روشن مي‌شود.

آبان

به جز صبا و شمالم نمي‌شناسد كس

عزيز من كه به جز باد نيست دمسازم

فراز و نشيب‌هاي زندگي را تحمل كن. بعضي مشكلات در زندگي شما وجود دارد كه كسي نمي‌تواند آنها را انكار كند، اما اين مشكلات در برابر اراده و خواست شما حرفي براي گفتن ندارد. با پرخاشگري، خودت را از اطرافيان دور نكن. اگر آنها تو را حمايت كنند و در تصميم گيري‌ها و مبارزه با مشكلات به دادت برسند،در كارهايت موفق تر مي‌شوي.

آذر

مي خواستم كه ميرمش اندر قدح چو شمع

او خود گذر به ما چو نسيم سحر نكرد

اين روزها حوصله درگير شدن با مسائل عاطفي را نداري. دليلش شكستي باشد كه از اين ناحيه متحمل شدي. كسي يا چيزي را از دست دادي و تحمل آن را نداري. از اطرافيان كناره گيري مي‌كني. بهتر است در جمع باشي تا كمتر فكر كني. در شرايطي هستي كه اگر رياي اطرافيان را از صداقتشان تشخيص ندهي، ممكن است دوباره گرفتار شوي.

دي

در نظر بازي ما بي خبران حيرانند

من چنينم كه نمودم، دگر ايشان دانند

اگر تصميم قاطع خودت را براي انجام كاري خير گرفتي، زياد به حرف اطرافيان توجه نكن. البته از مشورت با افراد با تجربه غافل نشو. گاهي اوقات حركات و رفتارت با سن و سالت جور نيست و در ديد اطرافيان سبك جلوه مي‌كند. اگر قصد خريد داري، كمي تامل كن و منتظره فرصت مناسب تري باش تا ضرر نكني.

بهمن

من كه باشم كه برآن خاطر عاطر گذرم؟

لطف‌ها مي‌كني اي خاك درت تاج سرم

افكار پريشان را از سرت بيرون كن و منطقي باش. چرا در انجام هر كار فقط مشكلات آن را مي‌بيني؟ با اين حالي كه داري، به هيچ پيشرفتي نمي‌رسي و از بقيه عقب مي‌ماني. يكي از اطرافيانت دست به كار جديدي مي‌زند و بهره اي هم به شما مي‌رسد. در مجموع حال و روزت بهتر از آني است كه خودت فكر مي‌كني.

اسفند

دوش لعلش عشوه مي‌داد حافظ را ولي

من نه آنم كز وي اين افسانه‌ها باور كنم

غرورت را كنار بگذار و در مواقع نياز از اطرافيان كمك بخواه تا زير مشكلات از بين نروي. حرفي از شخصي شنيدي و با آن كه به صداقت او چندان اطمينان نداري، ولي بر اساس آن حرف، يكي از نزديكانت را رنجاندي. بهتر بود درباره اين حرف بيشتر تحقيق مي‌كردي تا مهرو محبت چندين ساله را يكشبه از بين نمي‌بردي.

تاریخ انتشار : 06 جولای 19 دیدگاه : بدون دیدگاه