امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۰۳ - Friday 19th April 24

فال حافظ کولاک 348 - کلبه سرگرمی و کولاک

فروردين

به حسن و خلق و وفا كس به يار ما نرسد

ترا درين سخن انكار كار ما نرسد

دوست داري به نتايج فوري فعاليت‌هاي خودت برسي. ولي اين دليل نمي‌شود چيزي را كه از آن نتيجه فوري نگرفته‌اي، به زودي رها كني. با اين كار ممكن است منافع زيادي را از دست بدهي. منافعي كه مي‌تواند با پشتكار شما به نتيجه برسد. دوست داري گره از مشكلات مردم بگشايي، به همين جهت خداوند تاكنون شما را تنها نگذاشته و در همه حال يارت بوده است. اگر مي‌خواهي موفق شوي، در انجام كارها همه جوانب را درنظر بگير و احساسي تصميم نگير.

ارديبهشت

دهان تنگ شيرينش مگر ملك سليمانست

كه نقش خاتم لعلش جهان زير نگين دارد

اگر درباره شخصي قرار است قضاوتي انجام دهي، قبل از اين كه وارد عمل شوي، حقايق را درياب. اگر داوري‌ات اشتباه باشد، سبب پشيماني و احساس شرم و ندامت شما مي‌شود. مرور زندگي گذشته‌ات بيش از آن كه موجب خوشحالي‌ات شود، سبب نااميدي و پريشاني‌ات مي‌شود. به جاي فكر كردن به گذشته، به تجربيات تازه‌تر و آينده‌اي شادتر بينديش. پول‌هايت را بابت چيزهايي كه لازم نداري، خرج نكن.

خرداد

به جز هندوي زلفش هيچ‌كس نيست

كه برخوردار شد از روي فرخ

مشكلات، چاشني و معني‌بخش زندگي هستند. اگر بتواني با اين امور كنار بيايي و آن‌ها را فرصت‌هايي براي پاسخ‌گويي و حل برخي از ناكامي‌ها به حساب آوري، بيهوده خودت را عذاب نخواهي داد. در كاري كه شروع كرده‌اي، موفقيت با توست. بعضي اوقات كارهاي خلاف عادت انجام مي‌دهي و با لجبازي كارها را خراب مي‌كني. چيزي را از دست داده‌اي، نگران نباش. به زودي بهتر از آن را به دست مي‌آوري.

تير

صلاح و توبه و تقوي زما مجو حافظ

زرند و عاشق و مجنون كسي نيافت صلاح

تصور نكن كه ديگران دقيقاً در همان موقعيتي كه شما هستي، قرار دارند يا آن‌چه را كه شما برنامه‌ريزي كرده‌اي را كاملاً درك مي‌كنند. توقع خودت را كم كن و تا حدودي هم خودت را با آن‌ها هماهنگ كن. علاقه‌مند به كسي هستي كه متناسب و خوب به نظر مي‌رسد ولي اين دليل نمي‌شود كه شما ارزش و اهميت خودت را دست‌كم بگيري. معامله‌اي برايت در حال شكل گرفتن است، مواظب باش ضرر نكني. به اعمال خودت به دقت بنگر و كمي فكر كن.

مرداد

عيب رندان مكن اي زاهد پاكيزه‌سرشت

كه گناه دگران بر تو نخواهند نوشت

فراموش نكن، شما نمي‌تواني در اصلاح و يا تغيير كلي زندگي اطرافيانت نقشي اساسي داشته باشي. هركس بايد راه خودش را انتخاب كند و شما مي‌تواني در حد تجربيات خودت آن‌ها را در انتخاب راه درست راهنمايي كني. چه بسا اصرار به راهنمايي، آن‌ها را از انتخاب مسير دلخواه منحرف كند و در نهايت شما متهم به دخالت شوي. دنيا را به خودت سخت نگير. اوضاع تغيير مي‌كند. چيزي را كه از دست داده‌اي، فكرش مدت‌ها در سرت باقي مي‌ماند و ديگران هم ناراحت هستند.

شهريور

ماييم و آستانه عشق و سر نياز

تا خواب خوش كه را برد اندر كنار دوست

هميشه روي چيزي تمركز كن كه به دست آوردن آن سبب پرباري و نشاط زندگي‌ات شود. اين ممكن نيست كه هر چيز خوبي را كه ديگران دارند، شما هم داشته باشي. براي به دست آوردن چيزي كه نيازي به آن نداري، بر خودت سخت نگير. براثر يك اشتباه به دردسر افتادي، اميد را از دست نده، به زودي جبران مي‌شود. دقت و حوصله و فعاليت سه قاعده مثلث پيروزي است. نگذار عمل بدون فكر برايت رنگ عادت و تكرار بگيرد. نسبت به سلامتي‌ات بي‌توجه نباش.

فال حافظ

مهر

من كه باشم در آن حرم كه صبا

پرده‌دار حريم حرمت اوست

انتخاب هدف‌هاي بزرگ و دور از توان، ‌وقتي كه بايد صرف خانواده خود كني را از شما گرفته است. «نه» گفتن را بياموز و خودت را گرفتار نكن. بر سر دوراهي قرار مي‌گيري، براي حل مسائل مشورت كن. تازگي‌ها از همه ايراد مي‌گيري و نمي‌خواهي قبول كني انسان‌ها ممكن است خطا كنند، همان‌طور كه خودت مي‌تواني اشتباهاتي داشته باشي. چيزي را به دست مي‌آوري و خيلي زود هم از دست مي‌دهي و فقط خاطره آن برايت مي‌ماند.

آبان

در غم زلف تو آن خال سيه داني چيست

نقطه دوده كه در حلقه جيم افتادست

چه بسا اموري كه پايان آن‌ها را ناگوار پيش‌بيني كرده‌اي و نگرانش بوده‌اي، سرانجام خوشي داشته باشند. بنابراين آرام باش و از زندگي بهره ببر و درباره آينده‌اي كه هيچ اطلاعي از آن نداري، اين همه ناله سر نده. اين كه انساني منطقي و اهل حساب و كتاب هستي، بسيار خوب است اما عشق و احساس دنياي ديگري دارد و اگر بخواهي سخت‌گيري كني، تنها مي‌ماني. پيام شادي‌بخشي دريافت خواهي كرد.

آذر

اي نسيم سحر آرامگه يار كجاست

منزل آن مه عاشق‌كش عيار كجاست

اگر قصد خريد داري، كمبود وقت را بهانه عدم جستجوي خودت قرار نده، چراكه با اين كار پول و وقت بيشتري را به هدر خواهي داد. پيش از آن كه از به دست آوردن چيزي احساس زيان و پشيماني كني،‌ دقيق‌تر و درست‌تر انتخاب كن. از كسي كه به او علاقه‌مندي، گله‌مند نباش زيرا در وضعيت خاصي قرار دارد در حالي كه ميل دارد با شما ارتباط منطقي و خوبي داشته باشد. به زودي مشكلات او برطرف و ارتباط شما تقويت خواهد شد.

دي

ناظر روي تو صاحب‌نظرانند آري

سر گيسوي تو در هيچ سري نيست كه نيست

فقط گوش نكن. به سخناني كه ديگران مي‌گويند به دقت توجه كن و مفهوم كلام آن‌ها را درياب. وقتي كسي صحبت مي‌كند اگر به مسائل ديگر فكر كني، پيام گوينده را از دست خواهي داد. در راهي كه انتخاب كردي ثابت‌قدم باش. با توكل به خداي يگانه و اراده و فعاليت، اين نيتي كه در دل داري عملي مي‌شود. فقط به ديگران پند نده و به آن چه مي‌گويي عمل كن. ديگران روي قول‌هايي كه مي‌دهي برنامه‌ريزي مي‌كنند.

بهمن

از سخن‌چينان ملامت‌ها پديد آمد ولي

گرميان همنشينان ناسزايي رفت رفت

سيستم يكنواخت زندگي‌ات را دگرگون كن. اين دگرگوني ممكن است پيدا كردن راه جديدي براي امرار معاش باشد و يا تغيير شيوه برخورد با مردم و يا… شايد هيچ‌يك از اين كارها، كار بزرگ و مهمي نباشد، اما توانايي شما را در تغيير چشم‌انداز زندگي و ايجاد تنوع و هيجان نشان مي‌دهد. براي انجام هر كاري، هرچند جزئي، اول مقدماتش را فراهم ساز. آن‌گاه توقع اجراي آن را داشته باش.

اسفند

حافظ گرت ز پند حكيمان ملالتست

كوته كنيم قصه كه عمرت دراز باد

گاهي ديگران كم‌كاري مي‌كنند و در خدماتي كه براي ما انجام مي‌دهند، كوتاهي مي‌كنند. اگر در برابر چنين افرادي تسليم شوي، گرفتار استرس و خشم خواهي شد و از سوي ديگر آنان را به برخوردهايي از اين دست تقويت خواهي كرد. با چنين اشخاصي صريح و بي‌پرده باش و خواسته‌هاي به‌حق خودت را بدون رودربايستي بخواه. اطرافيان خودت را خوب بشناس، آن گاه درباره‌شان قضاوت كن.

 

 

تاریخ انتشار : 04 ژانویه 20 دیدگاه : بدون دیدگاه