امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳ - Sunday 19th May 24

فال حافظ کلبه 362 - کلبه سرگرمی و کولاک

فروردین

حکایت شب هجران نه آن حکایت حالست

که شمه‌ای ز بیانش به صد رساله برآید

سعی کن از افکار منفی خودت را دور کنی. درست است این روزها کمی گرفتاری ولی عاقبت این کارها خیر است و نتیجه آن مثبت. وقتی در زندگی به داشته‌های خودت فکر کنی، خوشبختی را احساس خواهی کرد. یک مراسم شادی برای یکی از نزدیکانت برپا می‌شود، مراقب رفتار خودت باش تا از میان حرف‌هایت سوءاستفاده نشود و میان شما و دیگران اختلاف نیندازند.

فال حافظ

اردیبهشت

بیا که هاتف میخانه دوش با من گفت

که در مقام رضا باش و ز قضا مگریز

این روزها بعضی‌ها دوست دارند برایت آیه یأس بخوانند و تو را متوجه کمبودهای زندگی‌ات کنند. آن‌ها خودشان افراد ناموفقی هستند و از لحاظ کارایی بسیار معمولی‌اند. از حالا برای آینده‌ات برنامه‌ریزی کن تا کمتر با مشکل روبه‌رو شوی و درصدی از ناکامی‌ها را هم به پای قضا و قدر بگذار. قرار نیست دست به هر کاری بزنی، موفقیت نصیبت شود. نباید تمام انرژی خود را روی افکار و موضوعات پیش پا افتاده متمرکز کنی.

خرداد

ای صبا گر بگذری بر ساحل رود ارس

بوسه زن بر خاک آن وادی و مشکین کن نفس

یکی از کارهایی که برای کسب موفقیت در زندگی باید انجام دهی، آن است که از شر چیزهایی که در زندگی آن‌ها را نمی‌خواهی، خلاص شوی تا فضا را برای آن چه می‌خواهی داشته باشی، فراهم کنی. اگر از بودن در کنار کسی لذت نمی‌بری و وجودش برایت عذاب‌آور است، از او دوری کن. چرا زندگی خودت را با رودربایستی به هدر می‌دهی؟ طلبی از کسی داری که به سختی وصول می‌شود.

تیر

از در خویش خدا را به بهشتم مفرست

که سر کوی تو از کون و مکان ما را بس

چرا این‌قدر کار امروز را به فردا می‌اندازی؟ شاید فردا همین امکانات امروز را هم نداشته باشی. اگر بخواهی موفق شوی، نباید از شکست نومید شوی و فقط از آن‌ها باید درس بگیری. چاره‌ای برای بی‌حالی امروزت کن. شاید بهتر باشد دست به کارهایی بزنی یا با کسانی دوستی کنی که انرژی تخلیه شده را به تو برگردانند. به تغذیه و سلامتی خودت بی‌توجه نباش.

مرداد

شکرانه را که چشم تو روی بتان ندید

ما را به عفو و لطف خداوندگار بخش

گاهی برای خشنود ساختن دیگران دست به کارهایی می‌زنی که حاصلی جز زیان برای خودت ندارد. «نه» گفتن برایت مشکل است و بارها زیر بار مشکلاتی رفتی که دیگران برایت درست کرده‌اند. وقت آن رسیده که کینه‌ها و غصه‌ها را کنار بگذاری تا هم خودت احساس آرامش کنی و هم اطرافیان از بودن در کنار شما لذت ببرند. یک خرید انجام می‌دهی که مدت‌ها در فکرش بودی.

شهریور

تا بر دلش از غصه غباری ننشیند

ای سیل سرشک از عقب نامه روان باش

تمام سعی خودت را می‌کنی تا از ناراحتی یکی از نزدیکانت کم کنی. شاید دلیلش این باشد که خودت را در این گرفتاری‌ها مسبب می‌دانی. یک دوست قدیمی را ملاقات می‌کنی و خاطراتی برایت زنده می‌شود که چندان برایت خوشایند نیست. با زیردستان خودت از زندگی خصوصی‌ات صحبت نکن چون این حرف‌هایی که از سر دلتنگی می‌زنی فردا تو را به دردسر می‌اندازد.

مهر

تیر عاشق‌کش ندانم بر دل حافظ که زد

این قدر دانم که از شعر ترش خون می‌چکد

اگر در طول روز زمان کوتاهی را به زندگی خودت فکر کنی و به دنبال راه‌هایی برای اصلاح آن باشی، زندگی‌ات هر ماه بهتر از ماه قبل می‌شود. ما آدم‌ها زندگی‌مان را با اندیشه‌هایمان می‌سازیم. می‌خواهی برنامه جدیدی را برای زندگی‌ات آغاز کنی. در این تصمیم به شدت دچار تردید و دودلی هستی. کاملاً این تردیدها را برطرف و سپس اقدام به انجام این کار کن چون ضرر این کار جبران‌ناپذیر است.

آبان

ز شوق روی تو شاها بدین اسیر فراق

همان رسید کز آتش به برگ کاه رسید

دوری از یکی از نزدیکانت را تحمل نداری و شرایط طوری جور شده که این امکان وجود دارد که مدتی از او دور باشی و شاید حرف‌هایی در مورد زندگی‌ات گفته شود. اگر در مورد زندگی خصوصی خودت بخواهی دیگران را قانع کنی و اطلاعاتی به آن‌ها بدهی که فکرشان به بیراهه نرود، حریم خصوصی زندگی خودت را مخدوش می‌کنی. تا چند وقت دیگر اوضاع زندگی‌ات تغییر مثبتی خواهد داشت.

آذر

قلب بی‌حاصل ما را بزن اکسیر مراد

یعنی از خاک در دوست نشانی به من آر

با آگاه شدن از حال و روز کسی که مدت‌ها از او بی‌خبر بودی کمی به آرامش رسیدی و متوجه شدی اوضاع او به آن صورتی که فکر می‌کردی بد نبوده و اخباری که می‌شنیدی، مغرضانه بوده است. گاهی به یک موضوع ساده ساعت‌ها فکر می‌کنی. تا با مسئله‌ای مهم برخورد نکردی، اجازه نده که فکرت مشغول شود. ممکن است یک بیماری جزئی به سراغت بیاید.

دی

رباب و چنگ به بانگ بلند می‌گویند

که گوش هوش به پیغام اهل راز کنید

چرا فکر می‌کنی که در تله زندگی گیر افتادی. برداشت خودت را از زندگی تغییر بده. زندگی یک پاداش است و به آنهایی تقدیم می‌شود که لیاقتش را دارند. اطرافیانت هرکدام زندگی خودشان را دارند ولی شما بیش از حد نگرانی. به زودی پولی به دستت می‌رسد و با آن که مبلغ زیادی نیست ولی برکت خاصی دارد و گره‌های مالی‌ات را باز می‌کند و به آرامش می‌رسی.

بهمن

دوست گو یار شو و هر دو جهان دشمن باش

بخت گو پشت مکن روی زمین لشکرگیر

زندگی همیشه آن‌طور که ما دوست داریم به پیش نمی‌رود و همیشه به ما درس می‌دهد. حتی زمانی که با شکست مواجه می‌شویم. چرا با اولین شکست خودت را از پیش باخته فرض می‌کنی و دست از تلاش می‌کشی؟ این روزها با برخوردهایت از سر بی‌حوصلگی اطرافیان را دلخور می‌کنی. کمی خودت را رها کن و بیش از اندازه نگران نباش. مسافری به منزلت وارد می‌شود و با خودش خبرهای خوب می‌آورد.

اسفند

قحط جو دست آبروی خود نمی‌یابد فروخت

باده و گل از بهای خرقه می‌باید خرید

در زندگی گرفتار موضوعی هستی که نه می‌توانی از آن دوری کنی و نه می‌توانی آن را تغییر دهی. بهترین کار برای آن که به آرامش برسی، آن است که این موضوع را بپذیری تا در زمان مناسب موفق به تغییر آن شوی. این روزها مورد حمله و انتقاد دیگران قرار گرفته‌ای ولی به زودی نظرها به سویت عوض می‌شود و احساس بهتری درباره زندگی و راهی که برگزیده‌ای پیدا می‌کنی.

 

تاریخ انتشار : 05 نوامبر 19 دیدگاه : بدون دیدگاه