امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۰۳ - Friday 29th March 24

فال حافظ کلبه 357 - کلبه سرگرمی و کولاک

فروردین

بوی بهبود ز اوضاع جهان می‌شنوم

شادی آورد گل و باد صبا شاد آمد

روزگار بر وفق مرادت است و کارهایت از جایی که انتظارش را نداری درست می‌شود و به آینده امیدوار شده‌ای. اما نباید فراموش کنی که انتخاب‌های این روزهایت در آینده اثر خود را نشان خواهند داد. برای همفکری به سوی کسانی برو که تجربیاتی مثبت دارند. سر زدن به بزرگ‌ترهای فامیل را فراموش نکن.

اردیبهشت

من پیر سال و ماه نیم یار بی‌وفاست

بر من چو عمر می‌گذرد پیر از آن شدم

مدتی است عصبانی هستی و این فشار عصبی توانایی‌ات در توجه به فرصت‌های غیرمنتظره را از بین برده است. با گشاده‌رویی با اتفاقات تازه روبه‌رو شو و از دل حوادث به دنبال فرصت‌ها باش. توقعت از اطرافیان زیاد شده و کارهای آنان به چشمت نمی‌آید. ورود یک تازه‌وارد به زندگی‌ات را به فال نیک بگیر.

خرداد

ای خرم از فروغ رخت لاله‌زار عمر

بازآ که ریخت بی‌گل رویت بهار عمر

چنان غرق یافتن جفتی بی‌نقص هستی که فرصت‌های عالی برای یافتن دوستان خوب را از دست می‌دهی. سعی کن آن چه را در اطرافت وجود دارد و نه فقط آن‌چه را در جست‌وجوی آن هستی، ببینی. اطرافت آدم‌های نیازمند هستند که روی عنوان کردن ندارند. با کمک کردن‌های پنهانی به آن‌ها روحیه خودت را بالا ببر.

تیر

دهان یار که درمان درد حافظ داشت

فغان که وقت مروت چه تنگ‌حوصله بود

کمی برای تغییر اوضاع همت کن. امیدوار بودن و آرزو کردن تو را به جایی نمی‌رساند. باید یاد بگیری. بین حقایق و خیالات تفاوت بگذاری و تنها با توجه به حقایق تصمیم‌گیری کنی. یکی از نزدیکانت عقاید خودش را به شما تحمیل می‌کند و شما هم دنباله‌رو او شده‌ای. مراقب باش برای خشنودی او عده زیادی را از خودت دلگیر نکنی.

مرداد

با چشم پرنیرنگ او حافظ مکن آهنگ او

کان طره شبرنگ او بسیار طراری کند

به واسطه بروز واقعه‌ای ناراحت شده‌ای. خدا را شکر کن که واقعه‌ای بدتر از آن رخ نداده است. خودت هم می‌دانی با انتخاب اشتباهی که داشته‌ای، اوضاع می‌توانست خیلی بدتر از حالا باشد. این روزها از دست زدن به ریسک مالی بپرهیز. انجام معاملات کوچک بیشتر به نفعت است. انجام کارهای خیر را فراموش نکن.

شهریور

هزار نکته باریک‌تر ز مو اینجاست

نه هر که سر بتراشد قلندری داند

از شخصی دلخور هستی، می‌توانی او را ببخشی و آن چه در گذشته اتفاق افتاده و احساس منفی که نسبت به او داشتی را فراموش کنی ولی فراموش نکن که این فرد می‌تواند دوباره همان شرایط را برایت به وجود آورد و این تو هستی که باید هوشیار باشی. اجازه نده دیگران از اهدافت باخبر شوند مگر آن که دوستی آن‌ها به شما ثابت شده باشد چون ممکن است مورد سوءاستفاده قرار بگیری.

مهر

گوی توفیق و کرامت در میان افکنده‌اند

کس به میدان درنمی‌آید سواران را چه شد

در ذهن خودت موانعی تجسم می‌کنی که هرگز وجود نداشته‌اند. مراقب باش؛ خیلی از بن‌بست‌ها هرگز وجود نداشته، ندارند و نخواهند داشت. آن‌ها فقط در ذهن شما شکل گرفته‌اند. نسبت به یکی از نزدیکانت دچار سوءظن شده‌ای. شک را از خودت دور کن و تا چیزی را مطمئن نشده‌ای، بر زبان نیاور.

آبان

از دست رفته بود وجود ضعیف من

صبحم به بوی وصل تو جان بازداد باد

با شنیدن خبری روحیه‌ای تازه یافته‌ای و امیدواری‌ات به آینده بیشتر شده است. اکنون زمانی است که با همکاری نزدیکانت برای آینده سرمایه‌گذاری کنی. در این راه شخصی بیشتر از دیگران به شما نزدیک شده است. او شما را آدمی لایق می‌داند، اگر شما هم نسبت به او همین احساس را داری، این فرصت را از دست نده.

آذر

ساقی بیا که هاتف غیبم به مژده گفت

با درد صبر کن که دوا می‌فرستمت

زمان آن رسیده که از جایی که هستی، جابه جا شوی و از زاویه جدیدی به خود و افکار و زندگی‌ات نگاه کنی. شرایط خوبی در زندگی برایت فراهم شده و اگر به موقع تصمیم‌گیری کنی، می‌توانی در آینده ثمره شیرین این انتخاب را به دست آوری. در روزهای آینده اتفاقات جدیدی برایت رخ می‌دهد که به نفعت تمام می‌شود.

دی

حاشا که من از جور و جفای تو بنالم

بیداد لطیفان همه لطف است و کرامت

با آن که از دست یکی از نزدیکانت دلخور هستی، ولی علاقه قلبی‌ات به او در حدی است که توان گله کردن نداری. این علاقه قلبی دوطرفه است ولی هر دو در ابراز آن کوتاهی می‌کنید. قصد داری چیزی را در زندگی‌ات تغییر دهی، ببین آیا این تغییر و تحول لازم است و یا از روی هوی و هوس قصد چنین کاری را داری.

بهمن

گفتمش در عین وصل این ناله و فریاد چیست

گفت ما را جلوه معشوق در این کار داشت

به یک خواسته قلبی خودت رسیده‌ای ولی هنوز باور نداری. دست از گله و شکایت بردار و از موقعیت پیش آمده نهایت استفاده را ببر. عدم اعتماد به نفس باعث شده ضربه‌های سنگینی بخوری مخصوصاً در کاری که اخیراً از انجام آن سر باز زدی ولی شخص دیگری انجام آن را پذیرفت و سود خوبی هم نصیبش شد.

اسفند

ترا چنانکه تویی هر نظر کجا بیند

به قدر دانش خود هر کسی کند ادراک

توقع این روزهایت از اطرافیان بالا رفته و انتظار داری هر کاری انجام می‌دهی، مورد استقبال آنان قرار گیرد. از هر کسی در حد توانایی‌هایش انتظار داشته باش و قبول کن که عقیده و سلیقه شما می‌تواند با نزدیک‌ترین کسانی که با آن‌ها سر و کار داری، متفاوت باشد. کمی هم از تجربیات دیگران استفاده کن.

 

تاریخ انتشار : 21 آگوست 19 دیدگاه : بدون دیدگاه