امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۰۳ - Friday 26th April 24

فال حافظ کلبه سرگرمی 358 - کلبه سرگرمی و کولاک

فروردین

از من اکنون طمع صبر دل و هوش مدار

کان تحمل که تو دیدی همه برباد آمد

درباره موضوعی با شک و تردید مواجه هستی و قدرت تشخیص درست از نادرست را نداری. بهتر است کمی تحقیق کنی و از کنار شک‌هایت بی‌تفاوت نگذری. با کشف حقایق با اطمینان و اعتماد به نفس بیشتری با دیگران برخورد خواهی کرد. از این که بعضی از اطرافیان ارزش واقعی کارهایت را نمی‌دانند ناراحت نباش تو کار خودت را بکن و قضاوت را به دیگران واگذار کن.

اردیبهشت

دل آزرده ما را به نسیمی بنواز

یعنی آن جان ز تن رفته به تن باز رسان

بهتر است کارهایی که قصد انجامشان را داری تجزیه و تحلیل و اولویت آن‌ها را مشخص کنی. اگر قرار باشد کارها را به طور همزمان انجام دهی، هیچ‌کدام را به انجام نمی‌رسانی. مدتی است احساس خستگی و بی‌قراری می‌کنی. شاید انجام کارهای نیمه‌تمام دلیلش باشد. مراقب معاملات تجاری خودت باش چون اکنون وقت مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیست.

خرداد

پیش زاهد از رندی دم مزن که نتوان گفت

با طبیب نامحرم حال درد پنهانی

این روزها مشکلی سر راهت قرار گرفته و انرژی و وقت زیادی از شما می‌گیرد و راه به جایی نمی‌بری. با خودت فکر کن و ببین آیا خودت مسئول بروز آن نبوده‌ای؟ مقصر جلوه دادن دیگران مشکل را حل نمی‌کند بلکه شما را از حمایت آنان محروم می‌کند. عمری طولانی در انتظارت است به شرط آن که با بی‌احتیاطی خودت حادثه‌ساز نباشی. شانس برنده شدن در یک قرعه‌کشی برایت وجود دارد.

تیر

میان عاشق و معشوق هیچ حایل نیست

تو خود حجاب خودی حافظ از میان برخیز

از انتقاد و سرزنش دیگران دست بکش و فضای اطرافت را به فضایی دوستانه تبدیل کن. زمانی که انعطاف‌پذیرتر شوی، متوجه می‌شوی که دیگران بیشتر با شما احساس راحتی می‌کنند و خودت هم راحت‌تر زندگی می‌کنی. روش پول خرج کردن خودت را تغییر بده. چرا فکر می‌کنی هرچه درآمد داری را باید خرج کنی. کمی هم به فکر پس‌انداز باش تا احساس بی‌نیازی کنی.

مرداد

طریق صدق بیاموز از آب صافی دل

به راستی طلب آزادگی ز سرو چمن

به جای آن که ذهن خودت را درگیر موضوع‌های بی‌اهمیت کنی، به انجام کارهای اساسی بپرداز. گاهی خیالپردازی می‌کنی و خودت را دچار احساس نگرانی می‌کنی. انرژی‌ات را با اندیشیدن به کارهایی تلف می‌کنی که وقت انجامشان فرا نرسیده. طبق برنامه‌ای از پیش تعیین شده به جلو برو و از زندگی‌ات لذت ببر. سخت نگیر و میانه‌روی درپیش بگیر.

شهریور

صرف شد عمر گرانمایه به معشوقه و می

تا از آنم چه به پیش آید از اینم چه شود

ممکن است برای مدتی کوتاه با غم و اندوه مواجه شوی. با صبر و توکل می‌توانی این دوران را طی کرده و به زندگی عادی برگردی. از راهنمایی اطرافیان استفاده کن و با تشخیص این که حرف چه کسی واقعاً از سر دلسوزی است، راه واقعی را در زندگی پیدا کن. دنیا همیشه یک جور باقی نمی‌ماند. چه خوبی و چه بدی هر دو در حال تغییر هستند. پس از بابت ناراحتی‌ها غصه نخور و به اوقات خوب هم مغرور نشو.

فال حافظ

مهر

آن دم که با تو باشم یک سال هست روزی

واندم که بی‌تو باشم یک لحظه هست سالی

اگر به آن چه می‌خواهی، نرسیده‌ای، باید عدم موفقیت خودت را در افکارت جست‌وجو کنی. در چگونه خواستنت و میزان تلاشی که کرده‌ای. احساس درماندگی‌ات به خاطر آن است که بین خودت و خدا فاصله احساس می‌کنی. خداوند بسیار عادل‌تر از آن است که مشکلی را بر سر راهمان قرار دهد که نتوانیم آن را از سر راهمان برداریم. پس اگر خدا مشکلی به تو داده، بدان توانایی حل آن را هم در تو دیده است.

آبان

چو گل به دامن ازین باغ می‌بری حافظ

چه غم ز ناله و فریاد باغبان داری

فراموش نکن؛ شرایط همیشه آن‌طور که آدم می‌خواهد پیش نمی‌رود. گاهی باید برای رسیدن به اهدافت راه‌های مختلفی را امتحان کنی تا زودتر به نتیجه برسی. اگر از بحران‌های اقتصادی خانواده می‌ترسی، به جای نشستن و زانوی غم بغل گرفتن، دست به کار شو و راه چاره‌ای بیندیش. هنر دوم و سومی برای خود و اطرافیان دست و پا کن تا به وقت نیاز بتوانی چرخ زندگی‌ات را بگردانی.

آذر

گر دیگران به عیش و طرب خرمند و شاد

ما را غم نگار بود مایه سرور

بخت و اقبال این روزها همراهت شده و به زودی به بیشتر خواسته‌های خودت می‌رسی. با سخن‌چینی‌های فردی در جمع خانوادگی‌ات کدورت‌هایی به وجود آمده بود که با هوشیاری طرفین و باور نداشتن حرف‌های گفته شده، این دلخوری‌ها برطرف شده و علاقه بین اعضای خانواده بیشتر شده است. افکار زیبایی درسر داری که بهتر است آن‌ها را با دیگران درمیان بگذاری.

دی

دشمن به قصد حافظ اگر دم زند چه باک

منت خدای را که نیم‌ شرمسار دوست

اعصاب خسته‌ات نیاز به استراحت دارد. در خانه و محیط کار با مخالفت‌هایی روبه‌رو شده‌ای که انتظارش را نداشتی. گذر از این بحران به خودت بستگی دارد. صبور باش تا این دوره بگذرد چون هم شما و هم اطرافیان حق را به خود می‌دهید. اگر تحمل کنی، گذر زمان حق را به حقدار می‌دهد. برای انجام کارهای بزرگ باید با حوصله و تدبیر بیشتری اقدام کنی.

بهمن

عشقت به دست طوفان خواهد سپرد ما را

چو برق ازین کشاکش پنداشتی که جستی

مقداری از سرعت روزگارت کم کن. کجا با این عجله؟ مطمئن باش با شتاب و عجله کردن صرفاً اضطراب خودت را بیشتر می‌کنی و به روان خودت آسیب می‌رسانی. اما با برنامه‌ریزی صحیح و گام به گام، در نهایت آرامش و انرژی به هدف خودت خواهی رسید. اگر می‌خواهی به هر قلبی راه باز کنی، باید تواضع و خدمت آمیخته به عشق را یاد بگیری و بدون توقع بازگشت کارهایت را انجام دهی.

اسفند

می‌شکفتم ز طرب زانکه چو گل بر لب جوی

بر سرم سایه آن سرو سهی بالا بود

یکی از اعضای خانواده از شما دلگیر و رنجیده خاطر است. او دلسوزی‌های شما را درک نکرده و فکر می‌کند قصد دخالت در کارهای او را داری. از دورادور مراقب اعمال او باش تا فضایی مناسب برای گفت‌وگوهای واقعی ایجاد شود. همیشه به یک نفر برای شنیدن حرف‌هایت احتیاج داری و گاهی در انتخاب این فرد دچار اشتباه می‌شوی. معنویات را فدای مادیات نکن.

تاریخ انتشار : 07 سپتامبر 19 دیدگاه : بدون دیدگاه