امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۰۳ - Monday 20th May 24

فال حافظ کلبه سرگرمی 324 نیمه اول دی ماه 97 - کلبه سرگرمی و کولاک

فروردين

صبا، خاك وجود ما بدان عالي جناب انداز

بود كان‌ شاه خوبان را نظر بر منظر اندازيم

تعريف و تمجيد به موقع، به مخاطب شما اعتماد به نفس مي‌دهد و نيز مهر شما را در دل آنان افزون مي‌كند. در جمع، نه آن چنان ساكت باش كه اسرار آميز به نظر آيي و نه آن قدر صاف و ساده حرفي را بزني كه غير قابل اعتماد جلوه كني. قصد شما عملي كردن تصميمي است كه گرفتي. اگر به خودت اطمينان داري و از تصميمي كه گرفتي دفاع كني، آستين‌ها را بالا بزن و اقدام كن.

 

ارديبهشت

شبان وادي ايمن گهي رسد به مراد

كه چند سال به جان خدمت شعيب كند

به فكر فردا بودن و يا پس انداز داشتن در حد متعارف بد نيست، چه بسا كه بسيار هم خوب باشد. اما به گونه‌اي افراطي عمل كردن، بسيار بد است. ترس از اين كه مبادا در آينده به اندازه كافي نداشته باشي، نمي‌گذارد متوجه باشي كه هم اكنون به اندازه كافي داري. به تغييراتي كه در محيط زندگي‌ات ايجاد كرد فكر كن. مبادا از روي احساس اين تصميم را گرفته باشي و بعدا پشيمان شوي.

 

خرداد

سر به آزادگي از خلق برآرم چون سرو

گر دهد دست كه دامن ز جهان در چينم

انتظار نداشته باش هميشه آن چه در اطرافت اتفاق مي‌افتد، مطابق ميل و خواسته‌ات باشد. با بحث‌هاي بي‌نتيجه، انرژي خودت را هدر نده. قرار نيست رفتار اطرافيان هميشه هم مطابق ميل ما باشد. شايد لازم باشد براي هماهنگ شدن با آن‌ها شما قدري در رفتار و كردارت تجديد نظر كني. به يك هدف ديرينه‌ات نزديك شدي.

 

تير

بعد از اينم چه غم از تير كج انداز حسود

چون به محبوب كمان ابروي خود پيوستم

توجه اين نيست كه بداني طرف مقابلت كجاست و چه كار مي‌كند. توجه يعني ظرافت و حساسيت‌هاي يكديگر را شناختن، روي حساسيت‌هاي هم تكيه نكردن و نكات دوست داشتني همديگر را پيدا كردن. اين موضوعات را در ارتباط با نزديكانت در نظر بگير تا با حساسيت‌هاي بيجا بين خودت و آنان فاصله نيندازي. اين روزها تا جايي كه مي‌تواني قضاوت نكن.

 

مرداد

هواي مسكن مالوف و عهد يار قديم

ز رهروان سفر كرده عذر خواهت بس

اعتماد به نفس داشته باش، اما فراموش نكن كه اعتماد به نفس داشتن با پاي خودت را از گليم خود دراز‌تر كردن فرق دارد. در تصميم گيري عجله نكن، چون تصميم‌هاي عجولانه هميشه تصميم‌هاي نادرستي هستند. اگر مي‌خواهي زندگي‌ات تغيير كند، ابتدا بايد رفتارت را تغيير دهي. ميان شما و اطرافيانت اختلاف‌هايي پيش آمده كه خودت را بي‌تقصير مي‌داني. حتي اگر چنين هم باشد، به نفع شماست كه در رفع اين كدورت‌ها بكوشي.

 

شهريور

واعظ نكن نصيحت شوريدگان كه ما

با خاك كوي دوست به فردوس ننگريم

اين قدر ديگران را نصيحت نكن. ساده‌ترين و در عين حال نفرت انگيز‌ترين عمل در دنيا همين نصيحت كردن است. براي نفوذ در ديگران بايد به احتياجات آن‌ها نزديك شوي و سلايق و علايق آن‌ها را در نظر بگيري. ايام پر كاري پيش رو داري. انرژي‌ات را بيهوده هدرنده و برنامه ريزي داشته باش تا در مقابل سختي‌هاي كار كم نياوري.

فال حافظ

 

مهر

من از ديار حبيبم نه از بلاد غريب

مهيمنا به رفيقان خود رسان بازم

براي انجام كاري‌هاي مورد علاقه‌ات زياد به نظر ديگران اهميت نده، البته كارهايي كه براي خودت مورد قبول هستند و ضرري هم به اطرافيان نمي‌رسانند. يعني با ديگران طوري بايد رفتار كني كه دوست داري با خودت رفتار شود. تعادل و آرامشت را از دست نده و به قولي كه به يكي از نزديكانت دادي، وفا‌دار باش و به اعتبار خودت لطمه نزن.

 

آبان

چگونه سر ز خجالت بر آورم بر دوست

كه خدمتي به سزا بر نيايد از دستم

هر حادثه‌اي در زندگي مي‌تواند ما را بيدار كند يا به خواب فرو ببرد. انتخاب به خواب رفتن يا از خواب بيدار شدن، با خود ماست. شما هم اگر در چنين شرايطي در زندگي قرار گرفتي، سعي كن از اتفاقي كه برايت افتاده درس بگيري و چشمانت بازتر شوند و در صورت بروز دوباره چنين اتفاقي، بهتر تصميم گيري كني. فرصت رفتن به يك سفر كوتاه مدت را از دست نده.

 

آذر

شمع هر جمع مشو ورنه بسوزي ما را

ياد هر قوم مكن تا نروي از يادم

روش خودت را در زندگي تغيير بده و با ملحق شدن به گروه‌هاي اجتماعي از قيد و بند‌هايي كه براي خودت درست كردي، رها شو. گاهي لازم است صبوري را كنار بگذاري و حرف‌هايت را بي‌پرده با اطرافيان در ميان بگذاري و كمتر به اعصابت فشار بياوري.

به هدفي كه داري، مي‌رسي. حتي اگر بيشتر از تصورتان طول بكشد.

 

دي

با خرابات نشينان ز كرامات ملاف

هر سخن وقتي و هر نكته مكاني دارد

آدمي كه تو را دوست داشته باشد، عاشق تو با همين خلق و خو مي‌شود، خيلي سعي در تغيير رفتارت نداشته باش. شايد از خواسته‌هاي او دور شوي. بيش از حد نگران آينده هستي. بهتر است ايمان خود را قوي‌تر كني چون نيمي از نگراني و اضطراب، ناشي از فقدان ايمان است. گاهي در زندگي نگران اتفاقاتي هستي كه چه بسا هرگز روي ندهد. با كمك به ديگران هم مي‌تواني به آرامش برسي.

 

بهمن

چو بيد بر سر ايمان خويش مي‌لرزم

كه دل به دست كمان ابروييست كافر كيش

فكر نمي‌كني براي تكميل كارهاي نيمه كاره‌اي كه داري كمي دير شده باشد؟‌چرا زمان را به بي‌خيالي طي مي‌كني؟ به اطرافيانت بيشتر توجه كن تا در موقع لزوم به كمكت بيايند. اگر قصد معامله داري، خوب درباره‌اش تحقيق كن و جوانب كار را بسنج تا با مشكلات پيش بيني نشده مواجه نشوي. يك خبر باعث تعجبت مي‌شود.

 

اسفند

طمع ز فيض كرامت مبر كه خلق كريم

گنه ببخشد و بر عاشقان ببخشايد

همه ما در گذشته، اشتباهاتي را مرتكب شديم كه پيوسته از يادآوري آن‌ها رنج مي‌بريم و آزرده خاطر مي‌شويم. گذشته را با خودت حمل نكن. اگر گذشته را چراغ راه آينده قرار دهي و از آن بياموزي و آموخته‌هايت را به كار ببري، آن سنگيني از دوشت برداشته مي‌شود و گذشته رهايت مي‌كند. براي ايستادگي كردن براي چيز‌هايي كه برايت مهم هستند، دير نشده. بيشتر تلاش كن.

تاریخ انتشار : 21 دسامبر 18 دیدگاه : بدون دیدگاه