امروز : پنج شنبه ۳۰ فروردین ۰۳ - Thursday 18th April 24

فال حافظ کلبه سرگرمی نیمه دوم بهمن ماه 97 - کلبه سرگرمی و کولاک

فروردین

شوخی مکن که مرغ دل بیقرار من/ سودای دام عاشقی از سر به در نکرد

برای حل مشکلات پیش آمده در محیط زندگی‌ات پافشاری نکن، بلکه برای رسیدن به راه حل با اطرافیان همکاری کن. این کار نیازمند گفت و گو در محیطی صمیمانه و آرام بخش است و ملامت کردن یکدیگر، هر فرصتی را برای تفاهم و سازگاری از بین می برد. هیچ‌وقت به جایگاهی که داری مطمئن نباش. مراقب باش، غره شدن به آن چه امروز هستی، شما را از خطرات احتمالی غافل می سازد.

اردیبهشت

حافظ ببر تو گوی فصاحت که مدعی/ هیچش هنر نبود و خبر نیز هم نداشت

ببین در زندگی چه چیزی برای شما از هرچیز دیگر مهم تر است، سپس بر آن متمرکز شو و برای رسیدن به آن پیگیر باش. اگر ذهنت بین وظایف و اهداف گوناگون سردرگم باشد، دیر یا زود به ورطه شکست نزدیک خواهی شد. آن‌چه در زندگی مانع پیشرفت شما می شود، تکرار خطاهایی است که قبلا مرتکب شدی و از آن ها درس نگرفتی.

خرداد

هر سر موی مرا با تو هزاران کار است/ ما کجاییم و ملامتگر بیکار کجاست

سعی کن هدفی که قصد انجامش را داری، گام‌به‌گام جلو ببری. پس از برداشتن هر گام، از نتایج آن استفاده کن و به سوی گام بعدی حرکت نما. شاید لازم باشد یک گام به عقب برداری و راه دیگری را تجربه کنی. در مورد کاری حق با شماست و اشتباه از طرف مقابل. با این حال آن را طوری عنوان کردی که طرف مقابل ناچار به واکنشی تند نشود.

تیر

 چه ساز بود که در پرده می زد آن مطرب/ که رفت عمر و هنوزم دماغ پر ز هواست

همیشه مراقب باش که در وقت چه می‌گذرد. چون ظاهر آراسته دلیل کمال تو نیست. انسان شاید ظاهر و باطنش یکی نباشد و برای پیشبرد بعضی هدف هایش از این را ه استفاده کند ولی بالاخره نیت قلبی او برملا می شود و در ضمن نمی‌تواند از چشم خداوند پنهان بماند. بلند اندیش باش و از راه راست و درست خودت را برای هدف های بعدی زندگی آماده کن.

مرداد

ای دل شباب رفت و نچیدی گلی ز عیش/ پیرانه سر مکن هنری ننگ و نام را

بسیاری از اضطراب های ما در بازخواست های وجدان ما ریشه دارد. گاهی یک دروغ کوچک و یا بدقولی باعث سرزنش وجدان می شود و آرامش را از زندگی می برد. اشتباهی مرتکب شدی و درگیر مشکلات آن هستی. این اشتباه را بپذیر تا کمک کند دست از ملامت بی فایده روزگار و اطرافیان برداری و به دنبال راهی برای جبران آن باشی. صدقه بده تا گشایشی در کارهایت پیدا شود.

شهریور

فغان کاین لولیان شوخ شیرین کار شهر آشوب/ چنان بردند صبر از دل که ترکان خوان یغما را

آرزوها و خواسته های انسان تمامی ندارد، اما باید بگونه ای باشیم که این آرزوها مطابق با اندازه های ما باشد. همیشه بین خواسته ها و نیازهای خودت تفاوت بگذار و برای رسیدن به نیازهایت تلاش کن. سعی نکن ظاهری غیر از آن‌چه واقعا هستی، برای خودت بسازی. آن‌چه در زندگی ات اتفاق افتاده را نمی توانی تغییر دهی. تنها می توانی با کارهای درست و واکنش‌های مناسب تاثیرات منفی اش را کم کنی.

فال حافظ

مهر

عزم دیدار تو دارد جان بر لب آمده/ باز گردد یا برآید؟ چیست فرمان شما؟

برای خرج کردن پولت باید برنامه ریزی داشته باشی و گرنه موجود نه چندان خوشایند و جدیدی به نام قرض به تدریج وارد زندگی ات می شود و تا مدت ها سایه به سایه، شما و افکارت را همراهی می کند. خیلی به دنبال این نباش که چه فرق هایی با دیگران داری. این موضوع تو را به دایره رقابت با دیگران می‌کشد و ممکن است دست به کارهایی بزنی تا این فاصله ها را کم کنی و در آینده ضرر این کار نصیبت شود.

آبان

عقل می خواست کز آن شعله چراغ افروزد/ برق غیرت بدرخشید و جهان برهم زد

گاهی اوقات پیش آمده که تنها به خاطر گفتن چند جمله نامناسب با حرفی که نباید به زبان می‌آوردی، اطرافیان را از خودت رنجاندی. وقتش رسیده تا در این اخلاقت تجدید نظر کنی. شاید از گفتن این حرف ها قصدی نداشته باشی، ولی طرف مقابل تا بیاید به این موضوع برسد، فرسنگ ها از شما فاصله گرفته. مراقب انتخاب هایت باش. این انتخاب ها هستند که بر سرنوشت ما تاثیر می گذارد.

آذر

دوشن در حلقه ما قصه گیسوی تو بود/ تا دل شب سخن از سلسله موی تو بود

بابت آن چه داری شاد باش و شکر گزاری کن. حواست را جمع کن. به تمام آن چه در زندگی‌ات می گذرد، دقت کن. به فرصت هایی که در برابرت خودنمایی می کنند، چنگ بینداز. این ها همان چیزهایی هستند که میتوانند به شما کمک کنند تا به آن چه می خواهی برسی. زندگی پر از معجزه های ریز و درشت است و گاهی ما باید طرز نگاه و افکارمان را عوض کنیم و دنیا را از دریچه تازه ای نگاه نماییم.

دی

دی در گذار بود و نظر سوی ما نکرد/ بیچاره دل که هیچ ندید از گذار عمر

اگر گاهی وقایعی رخ می دهد که موافق میل شما نیست. از کوره در نرو و جلوی خشم خودت را بگیر. این نتایج گاهی به دلیل کوتاهی در انجام وظیفه یا رعایت نکردن قوانین موجود برای رسیدن به خواسته هایت است. یاد بگیر نیروی ترس را در خودت کنترل کنی، البته این به معنای بی گدار به آب زدن نیست. احتیاط کردن بیش از حد می تواند شما را از داشتن آن‌چه لیاقتش را داری، باز دارد.

بهمن

چه بودی از دل آن ماه مهربان بودی/ که حال ما نه چنین بودی از چنان بودی

یکی از نزدیکانت خطایی انجام داده که سهوی بوده و قصدی نداشته است. تا  آن جا که می‌توانی این خطا را ندیده بگیر. او خودش پشیمان است و بیشتر از این شرمنده اش نکن. منتظر نباش تا او پشیمانی اش را ابراز کند. این توقع حالتی آزار دهنده برایت ایجاد می کند و این جاست که بار انتقادی حرف های شما زیاد شده و این اختلاف ریشه دار می شود.

اسفند

آن کو تو را به سنگدلی کرد رهنمون/ ای کاش که باش به سنگی برآمدی

نسبت به خودت سرزنش آمیز و منتقدانه رفتار نکن. هرکسی در زندگی اشتباهاتی دارد که اگر به موقع برای رفع آن ها اقدام کند و از هر یک درسی بیاموزد، آینده بهتری را برای خود رقم می‌زند. عدم موفقیت خودت در کاری که برایت اهمیت زیادی داشته، شکست ندان بلکه آن را فقط آموختن یک درس و تجربه بدان. خبرهایی می شنوی که باعث خوشحالی ات می شود.

تاریخ انتشار : 03 فوریه 19 دیدگاه : بدون دیدگاه