امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۰۳ - Friday 26th April 24

فال حافظ کلبه سرگرمی نیمه اول تیر 98 - کلبه سرگرمی و کولاک

فروردين

گر سنگ ازين حديث بنالد عجب مدار

صاحبدلان حكايت دل خوش ادا كنند

اگر مي‌خواهي در زندگي آدم موفقي باشي، بايد بداني كه به هر كار و هدفت چقدر ارزش بدهي و براي آن چه مقدار وقت و انرژي بگذاري. گاهي دو كار را نمي‌تواني همزمان خوب انجام دهي. بهتر است اولويت اول را مشخص كني و خودت را فريب ندهي و به خطر نيندازي. تغييرات بسيار مثبتي در زندگي‌ات در حال شكل گرفتن است و سرنوشت به زودي چهره بهتري را به تو نشان خواهد داد.

ارديبهشت

از لعل تو گر يابم انگشتري زنهار

صد ملك سليمانم در زير نگين باشد

وقتي ويژگي خوبي را در اطرافيانت ديدي، سريع آن را بيان و از آنان تشكر كن. با اين كار پيوند بين شما و آنها محكم‌تر مي‌شود. در زمان دفاع از خودت هرگز از زبان توهين آميز استفاده نكن. اين كار به روابط شما و اطرافيان لطمات جبران ناپذيري خواهد زد. به اندازه توانت مسئوليت قبول كن تا متهم به كم كاري و بدقولي نشوي.

خرداد

رسيد باد صبا غنچه در هوا داري

ز خود برون شد و بر خود دريد پيراهن

به زودي موقعيت مناسبي سر راهت قرار مي‌گيرد و نسبت به آينده اميدوارتر مي‌شوي. البته بايد تلاش كني نه اين كه در انتظار فرود آمدن شانس و موقعيتي كه شايد هيچ وقت فرا نرسد، بماني. كيفيت زندگي شما به ميزان تلاشي كه براي بهبود آن انجام مي‌دهي بستگي دارد. روز‌هاي خوبي در انتظارت است. به شرط آن كه با تصميم گيري‌هاي به موقع به استقبالشان بروي.

تير

دوش مي‌گفت به مژگان درازت بكشم

يا رب از خاطرش انديشه بيداد ببر

يك از گله‌هاي نزديكانت اين است كه با آنها با گستاخي برخورد مي‌كني، ولي با ديگران مودب و مهرباني. اگر بايد بين آن چه عاقلانه است و آن چه خوب است يكي را انتخاب كني، خوب را انتخاب كن، و اگر نمي‌تواني حرف خوبي بزني، بهتر است اصلا چيزي به زبان نياوري. اگر مراقب دخل و خرج خود نباشي دچار مشكل مالي مي‌شوي.

مرداد

دولت از مرغ همايون طلب و سايه او

زانكه با زاغ و زغن شهپر دولت نبود

در زندگي ياد بگير تنها خوبي‌هاي اطرافيانت را ببيني و چيز‌هاي آزار دهنده كوچك و اختلاف سليقه‌هاي جزئي را ناديده بگيري تا راحت‌تر زندگي كني. چيزهايي را جستجو كن كه باعث لبخند مي‌شود. روياي بزرگي در سر داري، اما فكر مي‌كني توانايي دستيابي به آن را نداري. اميدت را از دست نده و با فراهم كردن امكانات، راه را براي خودت هموار كن.

شهريور

كمال سر محبت ببين نه نقص گناه

كه هر كه بي‌هنر افتد نظر به عيب كند

جملات تحسين آميز، بسيار آسان به زبان مي‌آيند و زمان زيادي هم از شما نمي‌گيرند و از همه مهم‌تر رايگان هستند. اگر نمي‌تواني و در توانت نيست تا با هديه از ديگران ياد كني، حداقل مي‌تواني با كلامي شيرين خودت را به آنها نزديك‌تر كني. شما از آن دسته افرادي نيستي كه براي هر مشكلي، راه حل در آستين داشته باشي و ‌ترديد مانع پيشرفت شماست. خودت را از شر اين اخلاق خلاص كن.

فال حافظ

مهر

من كز وطن سفر نگزيدم به عمر خويش

در عشق ديدن تو هواخواه غربتم

به دنبال تغيير محيط اطرافت هستي، در حالي كه اگر بتواني ديدگاه خودت را تغيير بدهي، به نتايج موثر‌تري مي‌رسي. به نظر مي‌رسد دچار احساس يكنواختي شدي و عملا سعي نمي‌كني وضعيت خود را اصلاح كني. خودت را براي رويارويي با فردايي تازه و گام برداشتن به سوي از بين بردن تك تك موانع آماده كن. از سوي يكي از اطرافيانت مورد حمايت قرار مي‌گيري و گره‌اي از مشكلاتت باز مي‌شود.

آبان

در مقامي كه صدارت به فقيران بخشند

چشم دارم كه به جاه از همه افزون باشي

در زندگي بايد مسائل خاصي را تجربه كني، اما بهتر است كه ياد بگيري چگونه با مشكلات رو به رو شوي و آنها را حل نمايي. اگر از افرادي كه با آنها اختلاف داري دوري كني، هيچ مشكلي حل نخواهد شد. ارتباط، كليد درك بهتر طرفين از يكديگر و حل اختلاف در روابط مشترك است. در يك جمع حضور پيدا مي‌كني. اگر مراقب اعمال و رفتارت نباشي، به دردسر مي‌افتي.

آذر

ما در درون سينه هوايي نهفته‌ايم

بر باد اگر رَوَد دل ما زان هوا رود

قول مهمي به يكي از نزديكانت دادي و حال احساس مي‌كني نظرت عوض شده و نمي‌تواني بر سر قولي كه دادي بماني، با شهامت و احترام به اين موضوع اعتراف كن، دلايلت را بگو. شايد او هم با شما موافق باشد. در هر صورت زودتر خودت را از شر اين افكار رها كن و اجازه بده او هم تصميم نهايي‌اش را بگيرد و بيش از اين منتظر نباشد.

دي

چراغ افروز چشم ما نسيم زلف خوبان است

مباد اين جمع را يا رب، غم از باد پريشاني

عصبانيت جزو ويژگي‌هاي طبيعي يك انسان است، اما اگر مي‌خواهي مشكلات خود را در زندگي بر طرف كني، بايد بياموزي كه عصبانيت خودت را كنترل كني. چگونگي عملكرد شما در هنگام بروز عصبانيت است كه شخصيت شما را مي‌سازد. اگر از كسي گله داري، پنهان نكن. موضوع را با او در ميان بگذار و گفتگو كن. اگر خشم خود را پنهان كني، تبديل به كينه مي‌شود.

بهمن

تا معطر كنم از لطف نسيم تو مشام

شمه‌اي از نفحات نفس يار بيار

تا زماني كه فكر مي‌كني داشتن يك زندگي خوب به خاطر شانس است و شما از اين نظر بي‌بهره هستي، بايد خودت را آماده رويارويي با چالش‌هاي زندگي كني. چرا فقط ظاهر افراد موفق را مي‌بيني كه دست به هر كاري مي‌زنند، برنده اند؟ به زندگي آنها دقيق شو و تلاش‌هاي پنهان و نهان آنها را ببين. با صدقه دادن،‌ بلايي را از خودت دور مي‌كني.

اسفند

پيش بالاي تو ميرم چه به صلح و چه به جنگ

چون به هر حال برازنده ناز آمده‌اي

در بيشتر روابط انساني اختلاف نظر و درگيري وجود دارد، اما نقطه كليدي اينجاست كه كدام موضوع ارزش پافشاري دارد و كدام يك بهتر است ناديده گرفته شود. با رعايت كردن اين نكته، انرژي منفي كمتري بين شما و اطرافيانت توليد مي‌شود. شرايط براي رسيدن به يك خواسته ديرينه‌ات فراهم شد و آثار شادي در چهره‌ات پيداست. اين شادي را با اطرافيان تقسيم كن.

 

تاریخ انتشار : 20 ژوئن 19 دیدگاه : بدون دیدگاه