امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۰۳ - Friday 26th April 24

سرمقاله نوروزی در كلبه سرگرمی 347 - کلبه سرگرمی و کولاک

مهتاب دهقانی

زمستان دارد مي رود و شما ديگر بايد چكمه های زمستاني تان را دربياوريد و آویزان كنيد داخل انبار و لباس های گرم و پشمی را کم کم  از کمدهای لباس هایتان جمع کنید و بهار دل انگیز را به خانه هايتان راه دهيد. با آمدن بهار بهتر است که در روحیه خود هم تغییراتی بدهید و آماده یک سال پر از موفقیت و پیروزی باشید.

پنجره های خانه تان را باز کنید تا باد و هوای تازه وارد خانه هايتان بشود که در طول زمستان بسته مانده. بگذارید بوی ماندگی برود و بوی طراوت و تازگی به خانه های شما بیاید. جلوی پنجره اتاق تان بمانید و کمی نفس عمیق بکشید. به قول سهراب “بگذاريد كه احساس هوايي بخورد”.

چشمانتان را ببنديد و به صداها گوش دهيد، آنگاه صدای پای بهار را مي شنويد و بویش را حس مي كنيد. ببینيد چگونه با عطرش، آمدنش را به رخ می‌کشد. چشمانت را بسته نگه داريد و از ته جانتان بو بکشيد، عطر سنبل‌ها را به ريه‌هایتان دعوت کنيد تا با فصلی دگر جانتان تازه شود.

بهار با طبیعت پر از زیبایی و تازگی‌اش یکی از زیباترین و دل‌انگیزترین فصل های سال است. از این زیبایی اطراف خود الهام بگيريد و خانه خود را به زیبایی های بهار نزدیک کنيد تا احساسی تازه در آن بيابيد. بهار پر است از رنگ های شاد و ملایم بهاری مثل سبز ملایم، صورتی ملایم، بنفش ملایم و آبی آسمانی. بد نیست اگر بتوانیم از این رنگ ها در خانه خود استفاده کنیم.

در فصل تازگي، دوست داشتن را ياد بگيريم. مهمتر از همه خودتان را دوست داشته باشید. سعی کنید مثل بهار سبز باشید، از درون رشد کنید و لب هایتان مانند شکوفه های بهاری باز شوند و پر از عشق و شور به زندگی باشید. بهار را در درونتان سبز کنید، حبس کنید و خود بهار شوید. حتي اگر شمردن نمي دانيد، دوست داشتن را بلد باشيد. آدم ها تا ابد منتظر نمي مانند. آدم ها به عشق زنده اند، به عاشق بودن، معشوق بودن، و هميشه پاي عشق در ميان است. عشق را كه از زندگي شان بگيري، مي شود چاي يخ كرده. گرمت نمي كند. آدم ها براي طاقت آوردن و تحمل بار زندگي نياز به دوست داشتن دارند؛ دوست داشتني كه مثل چاي روي منقل باشد و گرمت كند. درست است كه گاهي از حرارتش مي سوزي، اما عطر و طعمش در خاطرت مي ماند. چاي سرد، نه عطري دارد و نه طعمي. دوست داشتن دير كه برسد، ديگر مهم نيست؛ مثل آرزوهاي كودكي كه اگر در پيري برآورده شوند، هيچ اهميتي ندارند. دوست داشتن فصل دارد، نگذاريد دير شود.

بهارتان سبز، لب هایتان خندان، دل هایتان شاد. نوروز مبارک.

تاریخ انتشار : 07 مارس 19 دیدگاه : بدون دیدگاه