امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳ - Monday 29th April 24

دنیا جهان منش: بازیگری یکی به جانهایم اضافه می کند! - کلبه سرگرمی و کولاک

دنیا جهان‌ منش، متولد چهار اسفند هزار و سیصد و هفتاد و پنج، زاهدان، کارشناسی ارشد بازیگری، بازیگر تئاتر و تلویزیون که در فصل پنجم سریال پرمخاطب نون خ بازی دلنشینی را از این هنرمند شاهد بوده ایم، به همین بهانه با دنیا جهان منش گفتگویی صمیمی داشته ایم که با هم می خوانیم.

چرا از این همه فعالیت هنری بازیگری را انتخاب کرده اید؟

قبلا سمت نقاشی و معماری رفته بودم اما هیچکدام مثل بازیگری به من نشاط و انرژی نمی داد، هر بار که بازیگری می کنم انگار یک جان به جانهایم اضافه می شود.

امسال در مجموعه نون خ حضور داشتید، نقش چه ویژگی هایی داشت که آن را پذیرفتید؟

️بهتر است بگویم چه ویژگی‌ هایی داشت که من دوست داشتم در این نقش پذیرفته بشوم! چون فکر می کنم الان در جایگاهی هستم که باید بیشتر و بیشتر تجربه کنم و اینکه خدا من را دوست داشت که مورد توجه جناب آقاخانی قرار بگیرم و برای این نقش پذیرفته بشوم، مهمترین دلیل هم این بود که کاراکتر مهناز دختر بلوچستانی بود و زادگاه من آنجا است و همینطور مهناز یک زن محکم و در عین حال مهربان بود.

در برخورد نزدیک شما آدم شوخ طبع و مثبتی هستید، این انرژی مثبت از کجا می آید؟

ممنون، نظر لطف شماست، واقعا نمی دانم از کجا می‌ آید، فکر می کنم محیط اطراف سرشار از انرژی است و من فقط دریافت کننده‌ آن و گاها منتقل کننده هستم!

مهمترین اتقاق سال گذشته برای شما چه بود و یک اتفاق ایده آل امسال برای شما چه می تواند باشد؟

️قطعا برای من که چند وقت اخیر مملو از قرارداد‌های بسته شده و به سرانجام نرسیده بودم، جلوی دوربین آقای آقاخانی رفتن مهمترین و قشنگترین اتفاق کاری بود، خب طبیعتا دوست دارم خدا انسان‌های شریف و حرفه‌ ای را دوباره سر راهم قرار بدهد تا بتوانم در نقشهای عالی بازی کنم و بیشتر دیده بشوم.

سختی ها و شیرینی های دنیای بازیگری از نظر شما چیست؟

قبلا شاید می گفتم سختی زیاد دارد ولی الان می گویم همه چیز با تکیه بر خدا و اعتماد به او آسان می شود، شیرین‌ترین بخش بازیگری هم به نظر من آن ارتباط‌ است، ارتباط با مردم و ارتباطی که با همکارها در پشت صحنه داریم، همه چیز پویا و لذت بخش است.

در رویاهایتان و در دنیای بازیگری همیشه خودتان را کجا می بینید؟

️رویای من این است خدا کمکم کند که هر روزی که می گذرد علاوه بر اینکه در بازیگری بدرخشم در انسانیت هم مثال زدنی باشم.

از زاهدان تا تهران و مسیر بازیگری چطور این راه را طی کردید؟

️با مداومت در تلاش و جا نزدن و صبوری کردن.

شهرت را دوست دارید؟

️شهرت خالی را نه! اینکه شهره به چه چیزی باشید خیلی مهم است، دوست دارم مشهور به استعداد و هنر و اخلاق باشم، برای‌ من خیلی مهم‌ است که محبوب باشم، به قول حضرت حافظ: منم که شهره شهرم به عشق ورزیدن / منم که دیده نیالوده‌ام به بد دیدن.

دوست دارید در کنار کدام بازیگرها و برای کدام کارگردانها بازی کنید؟

️امیدوارم بتوانم کنار آقای شهاب حسینی، خانم لیلا حاتمی و خانم هدیه تهرانی در نقش هایی عالی بازی کنم و از تجربیاتشان بهره‌ مند بشوم، کارگردانهایی که من آرزو داشتم با آنها کار کنم متاسفانه یا دیگر کار نمی کنند و یا از دنیا رفته اند! الان خیلی دوست دارم که خدا کمک کند بتوانم دوباره با آقای سعید آقاخانی کار کنم و همینطور با آقایان اصغر فرهادی، مانی حقیقی، هومن سیدی، حمید نعمت‌الله، شهرام مکری، سروش صحت و تمام کارگردانهای کار اولی با استعداد و باهوش، همینطور آرزوم می کنم که در فیلم بعضی از دوستانم که در حال حاضر از دستیاران حرفه‌ای سینما هستند و به زودی نام تک تکشان در عرصه‌ کارگردانی زبانزد خواهد شد بازی کنم، مثل بهنام اعلمی عزیز، حمید قاسمی، حامد مختاری، سروش حسین‌جانی و مرضیه زرتشت، امیدوارم که کار کردن برای تک تکشان به آسانی و در بهترین شرایط فراهم بشود.

و یک نقش عجیب که همیشه دوست دارید آن را بازی کنید؟

یک زن فم فتال!

یک آرزو برای سال هزار و چهارصد و سه؟

امیدوارم که نشاط و زندگی، پول و برکت، حال خوب و سلامت به زندگی مردم ایران برگردد.

 

گفتگو: طاهره بخشی
عکس: مهسا میرقدری

تاریخ انتشار : 04 مارس 24 دیدگاه : بدون دیدگاه