امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۰۳ - Saturday 20th April 24

در جدول یاب آنلاین سودوکو حل کنید - کلبه سرگرمی و کولاک

جدول یابچهل سال از انتشار اولین جدول سودوکو می گذرد. جدولی که به اعتقاد برخی، جادوی چینش اعداد است.  حل جدول سودوکو نیاز به اندک اطلاعاتی در خصوص قوانین حل این جدول و تمرین و ممارست دارد. در خصوص ابداع جدول سودوکو منابع مختلف تاریخچه متفاوتی را منتشر کرده اند.

گفته می شود سودوکو برای اولین بار در یک نشریه فرانسوی در قرن نوزدهم منتشر شد. البته نام اولیه این جدول “سودوکو” نبود. سالها بعد و در مجله آمریکایی Dell Magazines  جدولی منتشر شد که شباهت زیادی به سودوکو داشت. نام این جدول در آن نشریه Number Place (جای عدد) بود. این جدول را “هاوارد گارنز” معمار بازنشسته ۷۴ ساله طراحی کرده بود. در سال ۱۹۸۴ فردی به نام “نیکولی” در یک مجله ژاپنی پازلی شبیه به سودوکو را همراه با یک مقاله معرفی کرد و نام آن را “مکی کجی” معرفی کرد.

در سال ۱۹۸۶، نیکولی دو نوآوری را در این پازل به وجود آورد: ۱) تعداد خانه ها به ۳۲ عدد محدود شد ۲) پازل ها متقارن شدند. این جدول با این نوآوری ها “سودوکو” نام گرفت و بدین ترتیب جدول فعلی سودوکو ابداع شد.

نام “سودوکو” در ژاپن ثبت تجاری شده است و این جدول در دیگر جاها به خصوص در آمریکا به همان نام Number Place شناخته می شود.

سودوکو مهارت چینش اعداد تحت قوانینی خاص در یک جدول است. این جدول در بیشتر نقاط دنیا و به خصوص در کشورمان از محبوبیت بالایی برخوردار است. برای آنها که به ریاضیات و حل پازل ها و معماها علاقه دارند حل جدول سودوکو می تواند بهترین سرگرمی باشد.

سرگرمی جدول سودوکو را به سه گونه مختلف می توان طبقه بندی نمود. یکی از آنها مرتبط است با ساختار فیزیکی جدول و تعداد خانه های آن که حالات متفاوتی را در بر می گیرد. مورد دیگر با اعمال قوانین مختلف در بعضی از جداول گوناگون، البته بدون تغییر در قوانین پایه ای و بنیادین این بازی در ارتباط است و در نهایت جنبه سوم رتبه بندی این بازی از درجه آسان تا دشوار می باشد.

نوع متداول سودوکو در واقع نوعی جدولی است که از ۹ ستون عمودی و ۹ ستون افقی تشکیل شده و کل جدول هم به ۹ بخش کوچکتر تقسیم می شود.

سایت جدول یاب از بدو تاسیس در کنار جدولهایی مثل شرح در متن، کلاسیک و واژه یابی، توجه ویژه ای به جدول سودوکو داشته است. در بخش مربوط به وبلاگ سایت، اطلاعات عمومی مربوط به حل جدول و به خصوص مقالاتی راجع به راهنمای حل جدول سودوکو منتشر شده که می تواند کمک حال بسیاری از علاقه مندان تازه کار جدول سودوکو باشد.

 

سایت جدول یاب همچنین امکان حل جدول سودوکو در بخش غیر مسابقه را برای علاقه مندان فراهم آورده است. در منوی “حل جدول” و بخش سودوکو آنلاین هر روز یک جدول سودوکو روزآمد می شود. این جدول ها به سه نوع آسان، متوسط و سخت طراحی شده اند تا دربرگیرنده همه استعدادها و توانایی ها در حل جدول باشند.

تاریخ انتشار : 06 اکتبر 19 دیدگاه : بدون دیدگاه