امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳ - Tuesday 30th April 24

فال حافظ کلبه سرگرمی 363 - کلبه سرگرمی و کولاک

فروردین

مرغ کم‌حوصله را گو غم خود خور که برو

رحم آن کس که نهد دام چه خواهد بودن

خودت را برای رویدادهای جدیدی که وارد زندگی‌ات می‌شود، آماده کن. شاید لازم شود از بعضی خواسته‌های خود دست بکشی. تصمیمی گرفته‌ای ولی قادر نیستی آن را انجام دهی. بهتر است هر چه زودتر موضع خودت را روشن کنی چون همیشه که نمی‌شود همه چیز را بین زمین و آسمان نگه داشت، دیگران هم می‌خواهند برای زندگی‌شان برنامه‌ریزی کنند. سعی کن اشتباهات گذشته را دوباره تکرار نکنی.

اردیبهشت

درد عشق ار چه دل از خلق نهان می‌دارد

حافظ این دیده گریان تو بی‌چیزی نیست

در مقابل خوبی‌هایی که کردی اگر برای مدتی بدی دیدی، تحمل کن چون دنیا همیشه این‌طور باقی نماند. از نومیدی و غصه خوردن کاری درست نمی‌شود پس با اراده قوی و سرعت عمل در کارها اقدام کن، هنوز هم دیر نیست. بارها کارهایی را شروع کردی ولی با بروز اولین مشکل خودت را باختی و پا پس کشیده‌ای. انجام کارهای ناتمام باعث می‌شود هیچ‌وقت به هدف نهایی خودت نرسی.

خرداد

دردمندی من سوخته زار و نزار

ظاهرا حاجت تقریر و بیان این همه نیست

احتیاج به آرامش و استراحت داری و این روزها نیمه خالی زندگی را می‌بینی. اگر موقعیتی پیش آمده که به سفر بروی، حتماً برو، برای روحیه‌ات خوب است. زندگی را باید مثل آینه فرض کنی که هر آنچه در برابرش قرار بگیرد، بازتابی برای ما خواهد بود. اگر رفتاری پسندیده می‌خواهی، ابتدا خودت چنین باش. فقط عیب‌های مردم را نشمار و به خودت بیا و به فکر بهبود زندگی خودت باش. خبرهای خوبی در راه است.

تیر

از آن زمان که بر این آستان نهادم روی

فرازمند خورشید تکیه‌گاه من است

مورد حمایت شخصی قرار می‌گیری که خیلی‌ها طالبش هستند و این پشتیبانی گره‌های زیادی از زندگی‌ات باز می‌کند. یک رقیب جدی در زندگی داری ولی مثل شما با اراده و مصمم نیست و همین باعث می‌شود خیلی جاها از او پیشی بگیری. پایت به یک محیط اداری باز می‌شود و مدتی در آن‌جا رفت و آمد می‌کنی تا کارت درست شود. قصد خرید داری ولی مقدمات آن به این زودی‌ها فراهم نمی‌شود.

مرداد

گفته لعل لبم هم درد بخشد هم دوا

گاه در پیش درد و گه پیش مداوا میرمت

یکی از نزدیکانت علاقه شدیدی به شما دارد و همه کارهای شما را به حساب امتحان کردن خودش می‌گذارد. بهتر است کمی با او صحبت کنی تا از این شک دست بردارد. برای رسیدن به هدف‌هایت خیلی آهسته و یا سریع حرکت نکن، این‌طوری هدفت را گم می‌کنی. شاید برای رسیدن به یک خواسته‌ات راه‌های میانبری وجود داشته باشد، حق انتخاب را از دست خودت نگیر و با مشورت با دیگران کوتاه‌ترین راه را انتخاب کن.

فال حافظ

شهریور

و گر رسم فتا خواهی که از عالم براندازی

برافشان تا فرو ریزد هزاران جان زهر سویت

قصد داری با کسی کاری مشارکتی را آغاز کنی. او فردی دمدمی‌مزاج است و از خود اراده‌ای ندارد. اطرافیان او هم از انجام این کار رضایتی ندارند. بهتر است کاملاً از نیات او آگاه شوی آن‌گاه دست به اقدام بزنی تا بعداً پشیمان نشوی. سعی کن به پند و اندرز دیگران به ویژه کسانی که تو را دوست دارند، توجه دقیق داشته باشی و خودرأی نباشی.

مهر

دلم که لاف تجرد زدی کنون صد شغل

ببوی زلف تو با باد صبحدم دارد

این روزها دست به هر کاری می‌زنی، کاملاً احساس رضایت نداری. در تجارت به دنبال ایده‌ای هستی، بهتر است از این فکر صرف‌نظر کنی چون در آینده‌ای نزدیک بر اثر ملاقاتی شغل مهم‌تری به دست می‌آوری. یکی از اطرافیانت در ارتباط با شما دچار تردید است و نمی‌تواند تصمیم بگیرد. با او یک بار با محبت صحبت کن و دلیل ترسش را جویا شو. او عاشق هدیه گرفتن است می‌توانی از این راه دلش را به دست آوری.

آبان

سرو چشمی چنین دلکش تو گویی چشم ازو بردوز

برو کاین وعظ بی‌معنی مرا در سر نمی‌گیرد

برای انجام کاری خودت را آماده می‌کنی. اطرافیان در این کار مشکلات و درگیری‌هایی می‌بینند که شما از آن‌ها بی‌خبری. هر چقدر هم سعی می‌کنند تا شما را آگاه کنند، قبول نمی‌کنی. مراقب باش از سر احساس تصمیم نگیری و گرفتار نشوی. در یک معامله سود کمی نصیبت می‌شود و باید خوشحال باشی که سودی به اطرافیان رساندی. این روزها مراقب حرف زدن‌هایت باش.

آذر

بعد ازین روی من و آینه وصف جمال

که در آن‌جا خبر از جلوه ذاتم دادند

با بحث‌های بی نتیجه با اطرافیان، انرژی خودت را هدر نده و برای عقاید دیگران احترام قائل باش. چون سعی می‌کنی به دیگران بقبولانی که حرفت درست است، آن‌ها را وادار به لجبازی می‌کنی. با تغییراتی در اخلاق و رفتارت فاصله میان خودت و آن‌ها را کمتر کن تا ببینی چقدر در مواقع گرفتاری می‌توانند پشتیبانت باشند. یک جابه‌جایی دور از انتظار داری، خودت را آماده روبه‌رو شدن با یک تغییر کن.

دی

چه خوش صید دلم کردی بنازم چشم مستت را

که کس مرغان وحشی را ازین خوشتر نمی‌گیرد

با تعریف و تمجید از سوی شخصی روبه‌رو شدی که اصلاً انتظارش را نداشتی. شاید اصلاً فکر نمی‌کردی که او نگاهی هم به شما دارد. مراقب اعمال و رفتارت باش تا نظر او عوض نشود. زندگی و آدم‌هایش در حال تغییر هستند شاید او امروز این احساس و حال را دارد و فردا حال دیگری داشته باشد. به زودی دست به کاری می‌زنی و باعث سربلندی خانواده‌ات می‌شوی. به خداوند مهربان توکل کن.

بهمن

در چشم پرخمار تو پنهان فسون سحر

در زلف بی‌قرار تو پیدا قرار حسن

مسائل زیادی را باید حل کنی و درگیری‌هایت زیاد است. بارها در زندگی شکست خوردی ولی هر بار درهای جدیدی به رویت باز شده است. این بار هم ناامید نباش و با دعا و نیایش و نذر و نیاز مشکلات را پشت‌سر بگذار. البته فراموش نکن و پس از رسیدن به خواسته‌هایت نذرت را ادا کن. یک تازه‌وارد به زندگی خانوادگی شما وارد می‌شود و با خود خیر و برکت می‌آورد. این روزها وقت ریسک کردن نیست.

اسفند

از جان طمع بریدن آسان بود ولیکن

از دوستان جانی مشکل توان بریدن

هدف جسورانه‌ای را درپیش گرفته‌ای و به تدریج به موفقیت نزدیک می‌شوی. شاید مجبور شوی مدتی از نزدیکانت دور شوی. سختی این کار را تحمل کن تا نتیجه مثبت آن عایدت شود. خبری می‌شنوی که باعث تعجب شما می‌شود. بهتر است به صداقت گفته‌های خبرآورنده مطمئن شوی و زود قضاوت نکنی. پولی که در انتظارش بودی، به دستت می‌رسد ولی کمتر از آنچه فکر می‌کردی.

 

 

تاریخ انتشار : 20 نوامبر 19 دیدگاه : بدون دیدگاه