امروز : شنبه ۶ مرداد ۰۳ - Saturday 27th July 24

کلبه حافظ نیمه اول مرداد 98 - کلبه سرگرمی و کولاک

فروردین

عمریست تا به راه غمت رو نهاده‌ایم

روی و ریای خلق به یکسو نهاده‌ایم

حقی از شما ضایع شده است و کسی که این کار را انجام داده، خودش سخت پشیمان است. کمی گذشت داشته باش و او را ناچار به بروز واکنش‌های تند نکن. گذشت شما محبت او را چند برابر می‌کند و برای جبران گذشته و به دست آوردن دل شما، کارهایی انجام می‌دهد که منفعت زیادی نصیب شما می‌شود. نسبت به معنویات بی‌توجه باش.

اردیبهشت

شاها فلک از بزم تو در رقص و سماعست

دست طرب از دامن این زمزمه مگسل

خبرهای خوبی شنیدی و به زندگی و آینده‌ات امیدوار شدی. وقت آن رسیده که عشق و محبتی که به دیگران داده بودی را دریافت کنی و ابرهای تیره زندگی‌ات کنار روند و اگر به تقدیر و قسمت معتقدی، می‌دانی که هرچه خدا بخواهد همان خواهد شد. شما تلاش خودت را انجام بده تا در صورت نرسیدن به خواسته‌ای که داری، خودت را سرزنش نکنی.

خرداد

چرا حافظ چو می‌ترسیدی از هجر

نکردی شکر ایام وصالش

قدر یکی از داشته‌های خودت را در زندگی ندانستی و به راحتی آن را از دست دادی. به جای گله و شکایت کردن سعی در بازپس‌گیری آن باش. فقط کافیست به اشتباهات خودت اعتراف کنی. راضی به رضای خدا باش و بیش از حد توانت فعالیت نکن تا سلامتی خودت را از دست ندهی. پایت به درگیری میان دو نفر از نزدیکانت باز می‌شود، مراقب قضاوت‌هایش باش.

تیر

تا ابد معمور باد این خاک کز خاک درش

هر نفس با بوی رحمن می‌وزد باد یمن

قدردان باش و محبت هرکسی را هر چند کم، جبران کن. هوش و نبوغ ذاتی داری اما برای پیشبرد کارها و خواسته‌هایت باید جرأت داشته باشی و مسیرهای جدید را انتخاب کنی. با آن که اهداف بزرگ و آتیه‌سازی در سر داری ولی در عمل دچار مشکل می‌شوی. شاید بهتر باشد شخصی را که به او اعتماد داری در جریان برنامه‌ریزی‌‌هایت قرار دهی.

مرداد

از پی آن گل نورسته دل ما یارب

خود کجا شد که ندیدیم درین چند گهش

دل به انجام کاری بستی که توان آن را نداری و اطرافیان هم امیدی به انجام آن ندارند ولی دل کندن از آن برایت مشکل است. همین موضوع روی سایر مسائل زندگی‌ات تأثیر منفی گذاشته و قدرت انجام کار دیگری را نداری. علاقه قلبی‌ات را به کسی اظهار کرده‌ای که خودش دل در گرو کس دیگری دارد. با آن که نیت شما خیر است ولی بهتر است وقت خودت را بیهوده تلف نکنی.

شهریور

مجمع خوبی و لطفست عذار چو مهش

لیکنش مهر و وفا نیست خدایا بدهش

کارهای زیادی برای جلب رضایت یکی از اطرافیانت می‌کنی ولی او به این کارها توجهی ندارد. شاید دلیلش بدگویی‌هایی است که از شما می‌شود. بهتر است صداقت خودت را در اعمال و رفتارت نشان دهی تا توجه او به شما بیشتر شود. هزینه‌ای غیرمنتظره برایت پیش می‌اید و مقداری از پس‌اندازت را از دست می‌دهی. شنیدن خبر بهبودی یکی از نزدیکانت باعث امیدواری‌ات می‌شود.

مهر

جلوه‌گاه طایر اقبال باشد هرکجا

سایه انداز و همای چتر گردون‌سای تو

گاهی اوقات کارها آن طور که دلت می‌خواهد پیش نمی‌رود و گاهی هم خیلی سریع‌تر از آن‌چه فکر می‌کنی، انجام می‌شود. این وظیفه شماست که بین کارها هماهنگی ایجاد کنی و از قبل عواقب هر کار را بسنجی. ممکن است از یکی از دوستان نزدیکت دورویی ببینی، زود قضاوت نکن و با زیر نظر گرفتن و امتحان کردنش به نیت قلبی او پی ببر.

آبان

به بوی زلف تو گر جان به باد رفت چه شد

هزار جانِ گرامی فدای جانانه

این روزها شک و دودلی باعث شده نتوانی درست تصمیم‌گیری کنی و اعتمادت نسبت به اطرافیان کم شده است. شخصی قصد دارد تا با نزدیک شدن به شما کمی از مشکلاتت را کم کند ولی بد‌بینی شما مانع می‌شود تا او را بپذیری. بهتر است برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای آینده داشته باشی و توکلت را به خدا از دست ندهی.

آذر

عشق دردانه‌ست من غواص و دریا میکده

سر فرو بردم در آن‌جا تا کجا سر بر کنم

نگرشی تازه به خودت و اطرافت داشته باش تا دچار تکرار و روزمرگی نشوی. گاهی جبر روزگار خنده را از روی لبان شما می‌برد و کج‌خلقی‌هایت شما را از نزدیکان و دوستان دور می‌کند. نگرانی‌هایی داری که شاید هیچ‌کدامشان به حقیقت نپیوندد ولی این روزهای شما را خراب کرده است. آینده‌نگر باش ولی نه به قیمت از دست دادن خوشی‌های در حال حاضرت.

دی

مرحبا طایر فرخ پی فرخنده پیام

خیرمقدم چه خبر دوست کجا راه کدام

روزهای خوبی پیش رو داری و نتیجه زحمات چند ساله‌ات را خواهی دید. این موقعیت حق طبیعی شماست و کسی حق ندارد به آن حسادت کند و یا آن را به پای خوش‌شانسی شما بگذارد. با شخصی مدت‌ها قهر بودی و از حال و روزش بی‌خبر، او را در یک جمع می‌بینی و کدورت‌ها تازه می‌شود. ولی با وساطت یکی از نزدیکانت اختلافات برطرف می‌شود.

بهمن

حجاب ظلمت از آن بست آب خضر که گشت

ز شعر حافظ و آن طبع همچو آب خجل

کاری انجام داده‌ای و باعث دلخوری شخصی شده‌ای که علاقه‌ای قلبی به او داری. دنبال راهی برای جبران آن باش و یاد بگیر که مسئول اشتباهات خودت باشی. یک خوش‌شانسی باعث می‌شود تا با شخصی آشنا شوی که از قدرت و امکانات زیادی بهره‌مند است و با وساطت او گره‌ای از مشکلاتت باز می‌شود. مراقب حرف زدن‌هایت در این ایام باش تا با کسی درگیر نشوی.

اسفند

دلم که گوهر اسرار حسن و عشق دروست

توان به دست تو دادن گرش نکو داری

این روزها اتفاقاتی برایت افتاده که از افشا شدن آن‌ها بیم داری. اگر خودت این مسائل را با اطرافیان در میان بگذاری بهتر است تا اینکه از دهان دیگران بشنوند. از چیزهایی در زندگی عذاب می‌کشی که توان تغییر دادن‌شان را داری. به جای عذاب کشیدن در پی یک تغییر و تحول اساسی باش. یک سفر زیارتی در پیش داری البته انجام آن به همت خودت بستگی دارد.

تاریخ انتشار : 21 جولای 19 دیدگاه : بدون دیدگاه