امروز : شنبه ۶ مرداد ۰۳ - Saturday 27th July 24

کلبه حافظ نیمه اول خرداد 98 - کلبه سرگرمی و کولاک

 

فروردین

گفتم گره نگشوده‌ام زان طره تامن بوده‌ام/ گفتا منش فرموده‌ام تا با تو طراری کند

خیلی به آنچه دیگران درباره شما فکر می‌کنند اهمیتی نده. اگر به گفتار و کردار خودت ایمان داری و حقی از کسی ضایع نمی‌کنی، به راهت ادامه بده .شاید دلیل این افکار، سوء رفتارهایی باشد که در ظاهر نشان می‌دهی. بهتر است با امکانات موجودت برای آینده برنامه‌ریزی کنی تا در میانه راه پشیمان نشوی.

اردیبهشت

دورم به صورت از در دولتسرای تو/ لیکن به جان و دل ز مقیمان حضرتم

فرار کردن از مشکلات فقط فاصله رسیدن به راه‌حل را بیشتر می‌کند و آسان‌ترین راه برای گریختن از مشکلات حل کردن آن‌هاست. اگر طرح و برنامه‌ جدید برای زندگی‌ات داری، نباید ترس از مشکلات شما را از تلاش برای دستیابی به موفقیت دور کند. در موقعیت خوبي در زندگی قرار داری و کسب یک موفقیت برایت دور از اتظار نیست.

خرداد

رنج ما را که توان برد به یک گوشه چشم/ شرط انصاف نباشد که مداوا نکنی

یکی از نزدیکانت حقایقی را از شما پنهان می‌کند و این بدان جهت است که از پیامد بیان آن می‌ترسد. با ایجاد احساس امنیت به او این اطمینان را بده که در صورت گفتن حقیقت به او کمک خواهی کرد تا مشکلش را برطرف کند. بین کار و زندگی‌ات هماهنگی ایجاد کن. درست است که به خاطر اعضای خانواده فعالیت می‌کنی، ولی آنها به روی خوش شما هم نیاز دارند.

تیر

قصد جانست طمع در لب جانان کردن/ تو مرا ببين که درین کار به جان می‌کوشم

در زندگی مرتکب اشتباهی شده‌ای. از اشتباه خود درس بگیر و سعی کن آن را دیگر تکرار نکنی. برای عبور از بحرانی که در زندگی گرفتار آن شدی، به خودت فرصت بده و نگاه مثبت‌تری به زندگی داشته باش. ناامیدی‌ات روی یک موضوع تبدیل به امیدواری می‌شود و از جانب کسانی که انتظاری از آنان نداری، کمک‌هایی به شما می‌رسد.

مرداد

بشنو این نکته که خود را ز غم آزاد کنی/ خون خوری گر طلب روزی ننهاده کنی

روان شناسان معتقدند که اضطراب کم برای موفقیت لازم است، زیرا شخصی را به تحرک و فعالیت وا می‌دارد، اما اگر این اضطراب از حد معمول خارج شود و استرس و دلهره در فرد ایجاد کند، نه تنها مفید نیست بلکه مانع فعالیت‌های وی می‌شود. شما هم سعی کن به این مرحله نرسی. کاری که در حال انجامش هستی، سختی‌هایی دارد که نباید بگذاری به مرحله ایجاد استرس برایت برسد.

شهریور

بیا که رونق این کارخانه کم نشود/ به زهد همچو تویی یا به فسق همچو منی

به کارهای نیک خودت ادامه بده، حتی اگر دیگران آن را به نام خودشان ادعا کنند. کارهای خودت را پیشکشی بدان برای خداوند، چون هیچ‌کس نمی‌تواند او را فریب دهد. از ایجاد تغییر در زندگی‌ات نترس و خودت را با تحولات زندگی هماهنگ کن. فکرهای خوبی در سر داری ولی تا به مرحله عمل در نیاید، نتیجه‌ای نخواهد داشت.

مهر

دمی با نیکخواهان متفق باش/ غنیمت دان امور اتفاقی

در رفتارت نقاط ضعف‌هایی داری و بارها از این بابت مورد سوء استفاده قرارگرفتی. بهتر است یکی از ضعف‌های اخلاقی را اصلاح کنی. می‌توانی خودت را در محیط ها و جلساتی قرار دهی و با کسانی مشورت کنی که انگیزه شما را برای تغییر مثبت بیشتر کنند. نگاهی به گذشته نه چندان دورت بینداز و اشتباهات خودت را درست کن.

آبان

وصال دوستان روزی ما نیست/ بخوان حافظ غزل‌های فراقی

یکی از اطرافیانت از شما دور شده و اذیت می‌شوی. اگر سوء رفتاری داری که باعث رنجش او شده، آن را اصلاح کن. در ضمن با دیگران روابط بهتري داشته باش، چون اگر بر یک نفر متمرکز شوی، باعث وابستگی می‌شود و در صورت قطع این ارتباط، به شدت آزرده می‌شوی. در مورد کاری بین دو نفر مجبور به قضاوت می‌شوی. حقیقت را بگو حتی اگر به ضررت تمام شود.

آذر

اگر نه دایره عشق را بربستی/ چو نقطه حافظ، سرگشته در میان بودی

برای حل مشکلی که برایت پیش آمده، احتیاج به یک مشاور داری تا از تجربه او استفاده کنی. اما نباید از هر کسی کمک فکری بخواهی. شاید بعضی دوستان و اطرافیان ما دلسوز باشند، ولی تجربه و آگاهی لازم را برای راهنمایی ما نداشته باشند. به زودی مقدمات کاری که فکر نمی‌کردی، توان انجامش را داشته باشی، برایت فراهم می‌شود.

دی

ز پرده کاش برون آمدی چو قطره اشک/ که برد و دیده ما حکم او روان بودی

گاهی اوقات برای ما در زندگی مشکلاتی پیش می‌آید و کاملا جدی احساس می‌کنیم در توان ذهنی و روانی ما نیست که آنها را حل کنیم و از پیش رویمان برداریم. در چنین مواقعی باید از دیگران کمک بخواهیم. شما هم در چنین شرایطی قرار گرفتی و بهتر است از اطرافیان دلسوزت کمک بگیری. البته باید اول آنها را در جریان مشکلاتت قرار بدهی و بعد انتظار کمک داشته باشی.

بهمن

قانع به خیالی ز تو بودیم چو حافظ/ یا رب چه گدا همت و بیگانه نهادیم

عمر کوتاه نیست، ما کوتاهی می‌کنیم. اگر قدر فرصتی را که اکنون در دستانت وجود دارد را ندانی، افتخار و غرور را به حقارت و پشیمانی تغییر خواهی داد. یک تغییر یا جابه‌جایی داری. شاید به این زودی‌ها اتفاق نیفتد ولی حتمی است. مقدمات این کار خیر را فراهم کن تا برای مقابله با مشکلات آن آماده باشی. با صدقه دادن مشکلات زندگی‌ات را برطرف کن.

اسفند

حالیا عشوه ناز تو ز بنیادم برد/ تا دگر باره حکیمانه چه بنیاد کند

این روزها باید محتاط باشی و به فکر آینده. سعی کن آنچه را که بعد از خرج کردن می‌ماند پس‌انداز نکنی، بلکه آن‌چه را که بعد از پس‌انداز کردن می‌ماند، خرج کنی، چون به زودی برای انجام کاری خیر به این پول نیاز پیدا می‌کنی. تردید بر سر انتخاب انجام دادن یا انجام ندادن کاری بلای جانت شده. زودتر تصمیم بگیر تا به آرامش برسی.

 

تاریخ انتشار : 20 مه 19 دیدگاه : بدون دیدگاه