امروز : شنبه ۶ مرداد ۰۳ - Saturday 27th July 24

فال حافظ کلبه 348 - کلبه سرگرمی و کولاک

فروردين

زانقلاب زمانه  عجب مدار که چرخ/ ازين فسانه هزاران هزار دارد ياد

زندگي چيزي شبيه به بازي شطرنج است. اگر لحظه اي بخواهي بدون فکر حرکت کني، يک باره تمام مهره هايت را از دست خواهي داد. در انجام هر کاري کمي عاقبت انديش باش. کاري که قصد انجامش را داري، در نگاه اول مثبت و به نفع ات نشان مي دهد ولي شما به عاقبت کار هم بينديش. مبادا براي انجام کاري که نفعي آني دارد، درآينده صدمه بخوري.

ارديبهشت

اگر چه دوست به چيزي نمي خرد ما را/ به عالمي نفروشيم مويي از سردوست

نسبت به حفظ و حراست اسرار زندگي ات حساس و متعصب باش و وجود هرگونه مشکل را با جديت انکار کن آن گاه متوجه مي شوي که هر مشکلي در زمان خودش برطرف مي شود و بي دليل مجبور نيستي کوه مشکلات قديمي و بي اهميت گذشته زندگي خودت را ساليان سال در زبان و نگاه مردم روي دوش خودت احساس کني. اين روزها سعي کن هنگام تصميم گرفتن احساساتي نشوي.

 

خرداد

آسوده بر کنار چو پرگار مي شدم/ دوران چو نقطه عاقبتم در ميان گرفت

اگر براي خودت هدف و برنامه خاصي داشته باشي، برنامه منظمي براي زندگي کردن داري و حتي در روزهايي که کاملا بي حوصله هستي خودت را ملزم مي کني تا کارهاي خاصي را انجام دهي، زيرا برنامه مشخصي داري که در هر شرايطي بايد آن را دنبال کني. بي برنامگي را از زندگي ات دور کن تا در مقايسه با ديگران خودت را کمتر و عقب تر ببيني. مشکلات مالي دغدغه اين روزهايت است.

 

تير

ز حسرت لب شيرين هنوز مي بينم/ که لاله مي دمد از خون ديده فرهاد

گاهي نتيجه يک انتخاب و تصميم نادرست تا مدت ها حتي سال ها در زندگي باقي مي ماند. کساني که سني از آن ها گذ شته چيزهايي را مي بينند که نتيجه تجربه آن هاست. در انتخابي که پيش روي داري از تجربه بزرگ تر ها استفاده کن. چون بدون برنامه ريزي و آينده نگري ممکن است خودت را به دردسر بيندازي.

مرداد

کامم از تلخي غم چون زهر گشت/ بانگ نوش شاد خواران ياد باد

تصميم گرفتي چيزي را در زندگي ات تغيير دهي. درابتدا ببين آيا واقعا اين تصميم با خواسته قلبي ات مطابقت دارد يا نه. يا در حقيقت آن چيز را از ته دل خودت مي خواهي يا نه هوسي زود گذر است. مبادا با همه سختي ها و حسرت کشيدن هاي انجام اين کار تازه متوجه شوي که اشتباه کرده اي و موجب سرخوردگي ات شود. نسبت به سلامتي ات بي توجه نباش.

شهريور

دلربايي همه آن نيست که عاشق بکشند/ خواجه آنست که باشد غم خدمتکارش

از داشته هايت خوشحال باش و براي خواسته هايت تلاش کن. پيروي از اين اصل حتما شما را به موفقيت مي رساند. خودت را با اطرافيان هماهنگ کن. تجربه ثابت کرده است خانواده هايي موفق هستند که همه اعضاي آن در يک جهت و براي يک هدف تلاش مي کنند. گله مندي ات از شخصي کاملا بيجاست. به جاي پيغام فرستادن خودت موضوع را با او در ميان بگذار.

مهر

با هيچ کس نشاني زان دلستان نديدم/ با من خبر ندارم يا او نشان ندارد

بارها در زندگي فکر مي کني و به اين نتيجه مي رسي که بايد فلان کار را انجام دهي و درست هم فکر مي کني، اگر آن کار را انجام دهي زندگي ات از اين رو به آن رو مي شود، اما در ميانه راه هدفت را کنار مي گذاري و انگار نه انگار که اين شما بودي که چنين تصميمي گرفتي. دليلش عدم اعتماد به نفس و کمي يکدندگي است. براي رفع اين مشکل حتما چاره اي کن وگرنه در چرخه تکرار غرق مي شوي.

آبان

الا اي همنشين دل که يارانت برفت از ياد/ مرا روزي مباد آن دم که بي ياد تو بنشينم

شخصي از بين رفتار و گفته هاي يکي از دوستان صميمي شما يک رفتار خاص را بيرون کشيده و اين رفتار را به برچسب خيانت و بي اعتمادي وصل مي کند. دقيق باش و با حساسيت تمام موضوع را دنبال کن که نکند با طناب ذهني او به چاه بروي و از دوست واقعي و صميمي خودت سر هيچ و پوچ جدا شوي. يک هزينه غير منتظره باعث مي شود اندکي از پس اندازت را از دست بدهي.

آذر

که اي بلند نظر شاهباز سدره نشين/ نشيمن تو نه اين کنج محنت آباد ست

با تغييراتي که در زندگي ات دادي به يک آرامش نسبي رسيدي ولي مي تواني بهتر از اين هم باشي. پس به وضعيت موجودت قانع نباش و براي آينده اي روشن تر تلاش کن. با انجام کاري رضايت اطرافيان را جلب کردي و دعاي خير آنان راهت را روشن کرده. مثل هميشه از فکر شان غافل نباش و با اين کار حمايت آنان را به دست آور.

دی

يکي از عقل مي لافد يکي طامات مي بافد/ بيا کاين داوري ها را به پيش داور اندايم

در زندگي براي آشتي پيشقدم باش تا آرامش و مهر در زندگي ات پديدار شود. وقتي قرار است مشکلات خانوادگي ات را خودت و اعضاي خانواده به همراهي هم حل کنيد باز کردن پاي غريبه ها به ميان چه حاصلي جز بدتر شدن اوضاع مي تواند داشته باشد. احساسات و عواطف دروني خودت را بيشتر با ديگران درميان بگذار.

بهمن

در شاهراه جاه و بزرگي خطر بسي است/ آن به کزين گريوه سبکبار بگذري

قصد تغيير و تحول اساسي در زندگي ات داري. مراقب باش اول جاي پايت را محکم کني بعد وارد مرحله جديدي شوي. بين دو نفر از دوستانت اختلافي پيش مي آيد و با پا درمياني شما برطرف مي شود اين موضوع دوستي شما را محکم تر مي کند. نگران بيماري يکي از اطرافيانت نباش خبر سلامتي او را به زودي مي شنوي.

اسفند

کمتر از ذره نيي پست مشو مهر بورز/ تا به خلوتگه خورشيد رسي چرخ زنان

مراقب افرادي که با استدلال هايي که ظاهري شيک و عقل پسند دارند و چراغ خاموش به سمت شما حرکت مي کنند، باش. اين افراد را دست کم نگير چون در پي آن، حتما بهاي سنگيني را خواهي پرداخت. دقت در شکست ها و ناکامي هاي گذشته مي تواند تصميم گيري هاي آينده ات خيلي مفيد باشد. دلتنگي هايت را با ديدارهاي دوستانه و خانوادگي به حداقل برسان.

 

 

تاریخ انتشار : 06 آوریل 19 دیدگاه : بدون دیدگاه