امروز : شنبه ۶ مرداد ۰۳ - Saturday 27th July 24

فال حافظ کلبه 344 - کلبه سرگرمی و کولاک

فروردین

تکیه بر جای بزرگان نتوان زد به گزاف/ مگر اسباب بزرگی همه آماده کنی

کاری را که می دانی اشتباه است انجام نده، هرچند دیگران اصرار کنند. چه بسا لحظه ای فکر کردن ما را از خطر بزرگی نجات دهد و یا به سود و بهره فراوانی برساند. پس همواره قبل از اقدام، در جوانب آن تامل کن. هر کسی را به عنوان مشاور قبول نداشته باش، چه بسا کسانی که از روی غرضی راه اشتباه را پیش پای شما بگذارند.

اردیبهشت

اگر به زلف دراز تو دست ما نرسد/ گناه بخت پریشان و دست کوته ماست

دست و پنجه نرم کردن با مشکلات مالی، هرقدر هم کوچک باشد، کار راحتی نیست. به خصوص که می خواهی دیگران چیزی در مورد شرایط مالی تان ندانند. شتابزدگی شما برای انجام کارهای مختلف در یک زمان باعث می شود که به اندازه کافی استراحت نکنی و این به سلامت تان آسیب بزند. به فکر آینده باش ولی مراقب باش برای کسب زندگی بهتر به بیراهه نروی.

خرداد

دلم خزانه اسرار بود و دست قضا/ درش ببست و کلیدش به دلستانی داد

از آن جا که شم قوی نداری، در مورد تصمیم گیری ها و پیش بینی های آینده دچار مشکل می شوی. به کارهایت نظم بده. کسی که منظم است بهتر می تواند از زمان بهره ببرد. شانس خودت را با توجه به سرمایه ای که داری، امتحان کن. شاید لازم باشد کمی ریسک کنی و خودت را از زندگی تکراری و یکنواخت خلاص نمایی. در هر صورت، هر کاری می کنی، تفاوتی با دیروزت داشته باشد.

تیر

زین آتش نهفته که در سینه من است/ خورشید شعله ای است که در آسمان گرفت

در مسیر زندگی انتظار دست انداز هم داشته باش و آن ها را بپذیر. در مورد اتفاقات و مسائل گذشته فکر نکن، بلکه فقط از آن ها تجربه بگیر و به راهت ادامه بده. در مرحله ای از زندگی هستی که می دانی چه چیزی برایت خوب و سودمند است. سعی کن مهارت ها و استعدادهایت را کشف کنی و برای گذر از مشکلات زندگی از آن ها بهره ببری.

مرداد

در میان آب و آتش همچنان سرگرم توست/ این دل زار نزار اشک بارانم چو شمع

شرایط زندگی مطابق میل شما پیش نمی رود و طبیعی است که ناراحت و عصبانی باشی. هرچند بیرون ریختن آن چه در دل داری، به طور موقت باعث ایجاد احساس آرامش و سبکی در شما می شود، ولی کمکی به حل مشکلاتی که داری، نمی کند و ممکن است با مقصر جلوه دادن اطرافیان و یا کسانی که به نظر شما نقشی در ایجاد این وضعیت دارند، خودت را آرام کنی، ولی این چاره موقتی است.

فال حافظ

شهریور

روی بنما و مرا گو که ز جان دل برگیر/ پیش شمع، آتش پروانه به جان گو درگیر

اختلاف نظرهایی با یکی از نردیکانت داری و بهتر است به جای ماستمالی کردن موضوع، مسئله را حل کنی و از بحث و درگیری نترسی، چون حل نکردن این مشکل باعث می شود دوباره پا بگیرد وشاید به درگیری بکشد. اگر کسی با اعمال و رفتارهایش سودی به شما رساند، لطف بسیاری در حق شما کرده و باید از صمیم قلب سپاسگزارش باشی.

مهر

آن که پر نقش زد این دایره مینایی/ کس ندانست که در گردش پرگار چه کرد

به دلیل ترس های بی مورد و تردیدهای نابجا، نزد دیگران اظهار وجود نمی کنی و ممکن است نادیده گرفته شوی و از این موضوع رنج می بری. نباید از خودت انتظار داشته باشی یکشنبه بتوانی جای افکار منفی را به افکار مثبت بدهی، ولی از همین حالا تمرین کن و فقط نیمه خالی لیوان را نبین. خبرهایی خوش در راه هستند و به زودی به شما می رسند.

آبان

هرچند که هجران، ثمر وصل برآرد/ دهقان جهان کاش که این تخم نکشتی

زندگی موقعیت های خوبی سر راهت قرار داد و شما از آن ها استفاده نکردی. زمان را نمی توانی به عقب بازگردانی ولی می توانی از این به بعد هوشیار باشی. این روزها می خواهی از اسرار یکی از نزدیکانت سردر بیاوری و آرامش را از خودت گرفتی. به زندگی شخصی افراد وارد نشو. شاید کشف این راز اعصبانیت را به هم بریزد.

آذر

زلف را حلقه نکن تا نکنی دربندم/ طره را تاب مده تا ندهی بربادم

قدم به راهی گذاشتی که شانس هم همراهت بوده و تاکنون کارها مطابق میلت پیش رفته است. انجام این کار با موفقیت، راه های زیادی برای پیشرفت پیش رویت قرار می دهد و تا حد زیادی افکارت را برای آینده راحت می کند. در انجام این کار اگر کمک یکی از اطرافیانت نبود، موفق نمی شدی. قدردان محبت های او باش.

دی

من نگویم که کنون با که نشین و چه بنوش/ که تو خود دانی اگر زیرک و عاقل باشی

تصویری از آینده و آن چه می خواهی در ذهن خودت مجسم کن. اگر شما تصویر مشخصی در ذهن نداری، چگونه می توانی به موفقیت برسی؟ بی هدفی می تواند شما را به بن بست برساند. البته هدف هایت باید قابل دسترسی و با امکانات موجودت هماهنگ باشد. سعی کن نیت قلبی خودت را برای هرکسی بازگو نکنی. شاید به خواسته ات نرسیدی.

بهمن

بی ماه مهرافروز خود تا بگذرانم روز خود/ دامی به راهی می نهم، مرغی به دامی می زنم

احساساتی بودن باعث می شود تصمیم هایی بگیری که وقتی مدتی از آن گذشت، احساس پشیمانی کنی. بعضی تصمیمات باید منطقی گرفته و همه جوانب کار خوب سنجیده شود. این روزها قصد تغییر و تحول در زندگی را داری، ولی نمی دانی از کجا شروع کنی. بهتر است اول دست به تغییرات کوچک بزنی و راه را برای آینده باز کنی.

اسفند

حسن فروشی گلم نیست تحمل ای صبا/ دست زدم به خون دل بهرخدا نگار کو

می خواهی با سیلی صورت خود را سرخ نگه داری و حفظ ظاهر کنی، در صورتی که وضع مالی مناسبی نداری. این موضوع به نفع شما تمام نمی شود و حتی ممکن است شرایط مالی ات را بدتر هم بکند. اگر این روزها در جمعی حضور یافتی، سعی کن کمتر حرف بزنی چون ممکن است با یک حرف نسنجیده خودت را به دردسر بیندازی و باعث اختلاف خودت با یکی از نزدیکانت شوی.

 

تاریخ انتشار : 20 ژانویه 19 دیدگاه : بدون دیدگاه