امروز : شنبه ۶ مرداد ۰۳ - Saturday 27th July 24

فال حافظ کلبه نیمه دوم خرداد 98 - کلبه سرگرمی و کولاک

فروردین

همچون چنگ ار به کناری ندهی کام دلم

از لب خویش چونی یک نفسی بنوازم

یکی از نزدیکانت که علاقه شدیدی به شما دارد،‌ راهنمایی‌هایی به شما می‌کند که برایت خوشایند نیست. از او دلگیر نشو، قصد او فقط راهنمایی است چون تجربه‌اش از شما بیشتر است. شخصی که نه فامیل است و نه دوست، برایت نقشه‌هایی کشیده و در پی عملی کردن آن است. قصد او سوءاستفاده مالی است. مراقب حرف‌هایت باش تا باعث دلخوری اطرافیانت نشود.

اردیبهشت

بی‌جمال عالم آرای تو روزم چو شبست

با کمال عشق تو در عین نقصانم چو شمع

خودت را گرفتار کسی کردی که علاقه چندانی به شما ندارد و بیشتر درپی آزارت است. البته شما در قبال او وظایفی داری که باید انجامشان دهی ولی سعی کن بیشتر از وظیفه کاری برایش انجام ندهی. به فکر خودت باش و برای تفریح و استراحت خودت وقت بگذار. خیلی از روزگار گله نداشته باش چون در روی یک پاشنه نمی‌چرخد و زندگی پستی و بلندی‌های زیادی برایت رقم زده که هنوز نیمی از آن را هم ندیدی.

خرداد

بدین شکرانه می‌بوسم لب جام

که کرد آگه ز راز روزگارم

برای کسب درآمد پیشنهادهایی به شما می‌شود و به آینده‌ات امیدوارتر می‌شوی، اما نمی‌دانی کدام‌یک به صلاح شماست. ظاهربینی را کنار بگذار و کمی عمیق‌تر به مسائل بنگر. بهتر است دلخوری‌هایت از دیگران را با نیش و کنایه بیان نکنی که به ضررت تمام می‌شود. اتفاق بدی چندی پیش برایت افتاده که خالی از حکمت نبوده و باید صبر پیشه کنی تا بفهمی که چقدر به نفع شما تمام شده است.

تیر

این جان عاریت که به حافظ سپرد دوست

روزی رخش بینم و تسلیم وی کنم

امانتی از کسی گرفته‌ای و یا ممکن است مقداری پول به عنوان قرض گرفته باشی. سعی کن تمام و کمال آن را پس بدهی تا به اعتبارت لطمه‌ای وارد نشود. چندی پیش بدون قصد حرفی زدی که واقعیت نداشت و نخواستی در جمع از دیگران کمتر باشی ولی حالا به دردسر افتادی. مراقب باش برای پوشاندن این حرف خلاف واقع مجبور نشوی به دروغگویی روی بیاوری.

مرداد

جهان و کار جهان جمله هیچ در هیچ است

هزار بار من این نکته کرده‌ام تحقیق

در مسائل زندگی شخصی و یا خانوادگی و یا کاری، به معنای واقعی با خودت صادق و روراست باش. اگر در حق کسی یا کسانی کوتاهی کرده‌ای و یا دل کسی را شکسته‌ای، با خودت عهد ببند که دوباره آن را تکرار نکنی و عشق و معرفت را سرلوحه خود و افکارت قرار دهی. ممکن است با یکی از همسایگانت به اختلاف برسی و کار به لجبازی بکشد. با رفتارت مانع بروز این اختلاف شو.

شهریور

برو به هر چه تو داری بخور دریغ مخور

که بی‌دریغ زند روزگار تیغ هلاک

چقدر خوب است تنهایی کار کردن و تصمیم گرفتن را کنار بگذاری چون اگر قرار بود به تنهایی به جایی برسی تا به حال این کار انجام شده بود. پیشرفت شما در زندگی در کار گروهی است. برای فرار کردن از مشکلی می‌خواهی آن را به گردن کس دیگری بیندازی. این کار صحیح نیست و ممکن است عواقبی برایت داشته باشد. به این زودی‌ها پولی که بتواند مشکلات مالی‌ات را برطرف کند نصیبت نمی‌شود پس قناعت کن.

مهر

نشان اهل خدا عاشقی‌ست با خود دار

که در مشایخ شهر این نشان نمی‌بینم

اگر مشکلی برایت پیش آمده و در تنگنا قرار گرفتی بهتر است از مشورت کردن با اعضای خانواده خودت استفاده کنی تا غریبه‌ها. اگر تا به حال تنها درباره نداشته‌ها، اشتباهات و مسائل منفی خود فکر می‌کردی، حالا باید تغییر دید بدهی و به جنبه‌های مثبت زندگی و خودت فکر کنی. با این کار شما توانایی‌های نهفته درون خودت را پیدا می‌کنی یا پی به استعدادهای واقعی خودت می‌بری.

آبان

بدین دو دیده حیران من هزار افسوس

که با دو آینه روشن عیان نمی‌بینم

نسبت به یکی از اطرافیانت مشکوکی و به هر روشی می‌خواهی او را مورد آزمایش قرار دهی. شاید یکی از دلایلش بدگویی‌هایی است که شخصی از او می‌کند. به زودی شناخت بیشتری از او پیدا می‌کنی. در روابط عاطفی خودت بیشتر دقت کن شاید هر ابراز محبتی واقعی نباشد و در پس آن حقه‌ای نهفته باشد.

هزینه‌ای پیش‌بینی نشده سر راهت قرار می‌گیرد و مقداری از پس‌اندازت را از دست می‌دهی.

آذر

پنج روزی که در این مرحله مهلت داری

خوش بیاسای زمانی که زمان این همه نیست

این روزها خیلی حسرت می‌خوری. حسرت این که چرا در گذشته چنین تصمیمی گرفتم و یا ای کاش آن کاررا انجام می‌دادم و… شاید گذشته را نتوانی تغییر دهی ولی می‌توانی از همین لحظه تصمیماتی بگیری که در آینده‌ای نه چندان دور نتایج مثبت آن را ببینی. اگر رانندگی می‌کنی قدری مراقب باش چون احتمال یک تصادف برایت هست. در هر صورت مراقب باش تا ضرری عایدت نشود.

دی

حافظ ز گریه سوخت بگو حالش ای صبا

با شاه دوست‌پرور دشمن‌گداز من

در مورد مسائلی که در اطراف زندگی‌ات می‌گذرد بی‌توجه نباش و آن‌ها را جدی بگیر. مخصوصاً اگر کسی به مشکلی برخورده و نیازمند حمایت شماست، کوتاهی نکن. خوب است با افراد جدید آشنا شوی تا برای پیشبرد اهدافت از نظرات آن‌ها هم بهره‌مند شوی. با متولدین فروردین اوقات خوشی را تجربه خواهی کرد. بیماری نه چندان مهم یکی از نزدیکانت شما را آشفته خواهد کرد.

بهمن

زان یار دلنوازم شکری است یا شکایت

گر نکته‌دان عشقی بشنو تو این حکایت

اگر بخواهی بی‌وقفه ایراد بگیری و غر بزنی، دیگر خواسته‌های منطقی‌ات هم شنیده نمی‌شود. نگاهی به خودت بینداز، آیا رفتارت پسندیده است و آزاردهنده نیست؟ هرگز خودت را دست‌کم نگیر و با هر کسی نشست و برخاست نکن، چرا که برخی آدم‌ها تو را ناامید و تهی از انرژی می‌کنند. اگر می‌خواهی زندگی شایسته‌ای داشته باشی، بیشتر بخشنده باش تا گیرنده.

اسفند

حافظ ار در گوشه محراب می‌نالد رواست

ای نصیحت‌گو خدا را آن خم ابرو ببین

مشکلی برایت پیش آمده که خیلی جدی نیست. بهتر است از کاه کوه نسازی و سدی سر راه خودت ایجاد نکنی. دست شخصی برای دوستی به سویت دراز شده، آن را پس نزن. اگر با کسی به اختلاف رسیدی بهتر است عقاید خودت را با دلیل و برهان عنوان کنی تا حقی از شما ضایع نشود. به خودت دروغ نگو و از واقعیت‌های زندگی، هر آن‌چه هست، بد یا خوب،‌ فرار نکن.

 

تاریخ انتشار : 07 ژوئن 19 دیدگاه : بدون دیدگاه