امروز : شنبه ۶ مرداد ۰۳ - Saturday 27th July 24

فال حافظ كلبه سرگرمی 343 - کلبه سرگرمی و کولاک

فروردين

به غلامي تو مشهور جهان شد حافظ

حلقه بندگي زلف تو در گوشش باد

به كار فعلي‌ات بچسب و درپي تغيير و تحول نباش. يعني موقعيت انجام كاري كه قصدش را داري، فراهم نيست. مخصوصاً اگر قصد شراكت داري احتياط كن. اضطراب اين روزهايت شما را از حل مشكلات بازمي‌دارد. شخصي در اطرافت هست كه حرف‌هاي منفي مي‌زند و تو را از انجام كارها دلسرد مي‌كند. با او وارد هيچ بحث و گفت‌وگويي نشو.

 

ارديبهشت

بيا كه چاره ذوق حضور و نظم امور

به فيض بخشي اهل نظر تواني كرد

خبرهاي خوبي به شما مي‌رسد و موضوعي را با خانواده خودت درميان مي‌گذاري كه باعث خوشحالي آن‌ها مي‌شوي. منتظر ديگران نباش تا كارهاي نيمه‌تمام شما را برايت تمام كنند. در موردي كه برايت پيش آمده، به نصايح ديگران گوش كن ولي خودت تصميم نهايي را بگير. در بعضي موارد بدون آن كه خودت بداني دچار تنش عصبي مي‌شوي در حالي كه خيلي راحت از شرايط دشواري كه پيش آمده، عبور مي‌كني.

خرداد

گفتم صنم‌پرست مشو با صمد نشين

گفتا به كوي عشق همين و همان كنند

اين ايام براي اجراي تصميم‌هاي سرنوشت‌ساز مناسب نيست. به شدت دنبال يك همراه مناسب مي‌گردي تا با حمايت او به كارهايت سروسامان بدهي. اگر درست اطرافيان را زير نظر بگيري، شخص مورد نظر در نزديكي خودت هست. با كار سنگيني كه انجام مي‌دهي، نبايد استراحت كافي را فراموش كني. اعتماد به نفس خودت را دست‌كم نگير. مشكلي كه با يكي از دوستانت داري را حل كن.

تير

اي خرم از فروغ رخت لاله‌زار عمر

بازآ كه ريخت بي‌گل رويت بهار عمر

از گرفتن شريك براي انجام كاري كه در نظر داري استقبال كن. كار و تلاش شما باعث شده تا مورد توجه اطرافيان قرار بگيري و شما را فردي موفق بدانند. در يك شرايط غافلگيركننده از شما قدرداني مي‌شود و به آينده خودت اميدوار مي‌شوي. در مشاجره بين دو دوست دخالت نكن مگر اين كه بخواهي در كمال بي‌طرفي آن‌ها را آشتي بدهي.

مرداد

اي پسته تو خندان زده بر حديث قند

مشتاقم از براي خدا يك شكر بخند

تنها بودن هيچ امتيازي ندارد. وقتي مشكلات خودت را با كساني كه به شما نزديك‌ترند، درميان بگذاري، از سنگيني و فشار آن‌ها كم مي‌شود. دوست يعني كسي كه در چنين لحظه‌هايي به دردت بخورد. براي انجام كاري دوران سختي را پشت سر گذاشتي و بقيه راه سرازيري است. تا چشم بر هم بزني به هدفت رسيدي. اگر خوب فكر كني مي‌بيني مي‌توان بدون پول هم برخي از مشكلات را از پيش‌رو برداري.

فال حافظ

شهريور

اگرچه خرمن عمرم غم تو داد بباد

به خاك پاي عزيزت كه عهد نشكستم

اگر مي‌خواهي خداوند به سخنان شما گوش دهد، به سخنان او گوش بده. بهترين راه رسيدن به خدا اين است كه گره‌اي از كار خلق باز كني. مطمئن باش اين كار بي‌پاداش نمي‌ماند. سختي‌هايي كه اين روزها تحمل مي‌كني، ثمرات شيريني برايت خواهد داشت. مراقب باش كارهاي نيمه‌تمام خودت را رها نكني كه صلاح شما در انجام اين كارهاست حتي اگر مشكلات‌شان زياد باشد.

مهر

زلف تو مرا عمر درازست ولي نيست

در دست سر مويي از آن عمر درازم

در صورتي به هدف‌هاي خودت مي‌رسي كه برنامه‌اي براي تغيير بريزي و بعد براي اتفاق افتادن آن دست به كار شوي. كاري ساده‌تر از حرف زدن و كاري دشوارتر از تبديل حرف به عمل نيست. اگر اين كار دشوار را خيلي‌ها انجام دادند، پس شما هم مي‌تواني. فقط كافيست دست به كار شوي. با يكي از دوستانت مشكل داري. از ابتداي آشنايي با صراحت و صداقت خواسته خودت را مطرح نكردي و كار به اين جا رسيد.

آبان

من ارچه در نظر يار خاكسار شدم

رقيب نيز چنين محترم نخواهد ماند

كنترل بر خشم و عصبانيت خيلي خوب است اما تا آن‌جا كه اين رفتار ملايم مورد سوءاستفاده ديگران قرار نگيرد. گذشت كن اما نه از خودت، بلكه از مسائل و مشكلات پيش آمده. ناديده گرفتن خودت اين حق را به ديگران هم منتقل مي‌كند. بايد هم خودتان و آرزوهايتان را درنظر بگيريد و هم طرف مقابل و شرايطش را. سعي كن تنوعي را هرچند جزئي در زندگي‌ات اعمال كني. حتي اگر خريد لباس‌هاي نو باشد.

آذر

گرم نه پير مغان در به روي بگشايد

كدام در بزنم چاره از كجا جويم

اگر عجله‌اي در خريد نداري، سعي كن برخي خريدهاي گران‌قيمت خودت را به زماني ديگر موكول كني. اكنون زمان مناسبي براي گرفتن شريك نيست. مشكلات خودت را شخصاً حل كن و براي هر مسئله‌اي دچار تنش عصبي نشو. مطالعات خودت را در مورد مسائل مختلف بيشتر كن. وقت آن رسيده تا كمي به روزتر شده و راه‌هاي جديدي را براي ادامه زندگي امتحان كني. اقدام به عملي باعث مي‌شود بسياري از عقايد نسبت به شما در جهت مثبت تغيير كند.

دي

مرا به رندي و عشق آن فضول عيب كند

كه اعتراض بر اسرار علم غيب كند

مشكلات گذشته را به دست باد بسپار. آن قدر به آن‌ها فكر مي‌كني كه ديگر رمقي برايت باقي نمانده. اين مشكلات هرقدر هم بزرگ و اساسي باشند، باز هم مي‌تواني با انتخاب‌هاي صحيح، آن‌ها را دور بزني و راه جديدي را براي رسيدن به هدف‌هايت انتخاب كني. در محيط زندگي از احترام خاصي برخورداري. در مسائل مربوط به خانواده‌ات دخالت كن و از كنار آن‌ها بي‌تفاوت نگذر. عواقب آن به خودت هم بازمي‌گردد.

بهمن

حجاب ديده ادراك شد شعاع جمال

بيا و خرگه خورشيد را منور كن

در مقابل خواسته‌هاي شخصي كه به او علاقه‌مندي، «نه» گفتن برايت مشكل است. مراقب باش تسليم خواسته‌هاي نابجاي او نشوي كه در آينده گرفتارت مي‌كند. از اشتباهات خودت نترس و از آن‌ها درس بگير اما مراقب باش گاهي يك اشتباه مي‌تواند همه عمر ما را به باد دهد. هر ماه مقداري از درآمد خودت را كنار بگذار حتي اگر جزئي باشد. اهميت آن را بعدها درك مي‌كني.

اسفند

كه مي‌بينم كه اين دشت مشوش

چرا گاهي ندارد خرم و خوش

خودت را دست‌كم نگير. توانايي‌هايت خيلي بيشتر از اين‌هاست و مي‌تواني زندگي را به دلخواه خودت بسازي. كمبود اعتماد به نفس باعث شده بعد از هر مشاجره خودت را مقصر بداني و عذاب بكشي. اگر بتواني به جاي احساس از عقل خود در تصميم‌گيري‌ها بهره ببري، نتايج بهتري به دست مي‌آوري. مراقب وسايل باارزشت باش. ممكن است چيزي را گم كني.

تاریخ انتشار : 04 ژانویه 19 دیدگاه : بدون دیدگاه